• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulier: resterende tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

groenenbb

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2007
Bekijk bijlage Resttijd.xlsx

Voor een gebruiker ben ik op zoek naar een formulier die de resterende tijd berekend op basis van 3 waardes:

Waardes (in te vullen door gebruiker):
Datum​
Tijd​
Doorlooptijd​
(vaste waarde van 10 dagen, deze moet wel overschrijfbaar zijn)

Berekening:
(Datum en tijd + doorlooptijd) - huidige datum + tijd

Uitkomst:
Resterende dagen
Resterende uren
Resterende minuten

Voorbeeld:
Huidige datum en tijd: 11-02-2014 13:53
Ingegeven door gebruiker: 09-02-2014 22:00
Doorlooptijd: 10 dagen

Uitkomst voorbeeld:
Resterende dagen: 8 dagen
Resterende uren: 8 uur
Resterende minuten: 7 minuten

Alles in een simpel formuliertje of ander soort invulscherm (Access-Excel etc.)

Hey Jan,

Bedankt voor je reactie.

Dat is inderdaad de onderlegger die bedoeld wordt, in de bijlage had ik deze formules in 2 cellen gezet om een voorbeeld te laten zien. De bedoeling is dat deze gegevens zoals uit je voorbeeld in een invulformulier gezet moeten worden.

Dit zou het invulraster moeten zijn
Huidige datum en tijd 12-02-14 10:05 (in te vullen door gebruiker)​
Ingegeven door gebruiker 9-2-2014 22:30 (in te vullen door gebruiker)​
Doorlooptijd 5 (standaar 10, door gebruiker aan te passen)​

Dit zou het uitkomstraster moeten zijn
Resterend: 2 dag(en) 12 uur en 24 minu(u)t(en)​

Het zou een formulier of invulveld moeten worden, liefst zonder dat daarvoor excel nodig is.
Een klein bestand dat vanuit bureaublad geopend kan worden. Mogelijk moet ik voor die oplossing in een ander forumdeel zijn, maar als dit al via Excel als invoersjabloon gemaakt kan worden neem ik dat even voor lief :)

Hey Jan,

Bedankt voor je reactie.

Dat is inderdaad de onderlegger die bedoeld wordt, in de bijlage had ik deze formules in 2 cellen gezet om een voorbeeld te laten zien. De bedoeling is dat deze gegevens zoals uit je voorbeeld in een invulformulier gezet moeten worden.

Dit zou het invulraster moeten zijn
Huidige datum en tijd 12-02-14 10:05 (in te vullen door gebruiker)​
Ingegeven door gebruiker 9-2-2014 22:30 (in te vullen door gebruiker)​
Doorlooptijd 5 (standaar 10, door gebruiker aan te passen)​

Dit zou het uitkomstraster moeten zijn
Resterend: 2 dag(en) 12 uur en 24 minu(u)t(en)​

Het zou een formulier of invulveld moeten worden, liefst zonder dat daarvoor excel nodig is.
Een klein bestand dat vanuit bureaublad geopend kan worden. Mogelijk moet ik voor die oplossing in een ander forumdeel zijn, maar als dit al via Excel als invoersjabloon gemaakt kan worden neem ik dat even voor lief :)

Iemand nog oplossingen of een tip voor mij inzake deze vraag?

Complete berichten quooten is niet de bedoeling, en maakt draadjes erg slecht leesbaar. Waarom zou ik de quoot lezen als het berichtje er in zijn geheel en in een prettig lettertype boven staat? Graag dus de overbodige quoot verwijderen. Dit is wel een nuttige quoot:
Want wat bedoel je hiermee? Je wilt in Excel een formulier maken, maar je wilt Excel niet gebruiken om dat te laten invullen/zien? Dan wil je toch eerder iets in VB maken, lijkt mij. En dat is een ander forum :).

Complete berichten quooten is niet de bedoeling, en maakt draadjes erg slecht leesbaar. Waarom zou ik de quoot lezen als het berichtje er in zijn geheel en in een prettig lettertype boven staat? Graag dus de overbodige quoot verwijderen. Dit is wel een nuttige quoot:

Want wat bedoel je hiermee? Je wilt in Excel een formulier maken, maar je wilt Excel niet gebruiken om dat te laten invullen/zien? Dan wil je toch eerder iets in VB maken, lijkt mij. En dat is een ander forum :).

Excel is voor mij ook prima te gebruiken. Als het iemand een ander idee heeft waar het makkelijker kan dan is dat voor mij ook geen probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan