Saved Import

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel1955

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2014
Hi,

Ik heb een probleem met het gebruik van saved import in access 2010.
Ik kan de Import-file wijzigen maar ik weet niet hoe ik de destination tabel kan wijzigen.
Bijv. deze was in 2013 CRM2013. In 2014 wil ik dezelfde saved import gebruiken maar deze verwijst naar CRM2013 en ik wil deze importeren in CRM2014.

Tx

Een saved import werkt volgens mij met een vaste importstructuur. Zeker weten doe ik dat niet, maar ik vermoed dat je 'm niet kunt aanpassen, en opnieuw moet maken. Als je een dynamische import wil, zou ik 'm sowieso programmeren. Ben je een heel stuk flexibeler.

Ik moet nog een beetje mijn weg vinden, maar hoe kan ik een dynamische import programmeren?

Een import bestaat uit twee stukken: de importspecificatie die bepaalt welke velden naar welk veld worden gezet en welk veldtype daar bij hoort, en die je 'onzichtbaar' binnen Access opslaat, en het bestand dat je wilt importeren. Overigens snap ik, na je vraag nog eens overgelezen te hebben, eigenlijk niet wat je bedoelt. Wil je een eerdere importbewerking aanpassen, of wat anders? Want dat aanpassen is heel erg simpel, kwestie van klikken en de de naam van de db aanpassen. Maar er knaagt iets aan het antwoord, want volgens mij wil je wat anders.

En als je inderdaad in een nieuwe db de oude importspecificatie wilt hebben, dan is dat een kwestie van die importeren, zoals je een tabel importeert. Alleen moet je dan de knop <Opties> aanklikken en daar de optie <Importspecifiatie> aanklikken, die standaard uit staat.

Allereerst bedankt voor uw reactie en geduld.
Het is een saved import van vorig jaar naar een access table dewelke CRM2013 noemt. De importfile (txt) heeft meer dan 100 velden.
Nu, dit jaar dient dezelfde file, maar dan met de gegevens van 2014 geïmporteerd te worden. Ik zou graag de saved import van 2013 gebruiken, maar deze verwijst steeds naar de CRM2013 en ik zou de data in een nieuwe access table, CRM2014, willen importeren.
In zou wel een rename van CRM2013 naar CRM2013B kunnen doen, daarna saved import naar CRM2013, rename CRM2013 naar CRM2014 en rename van CRM2013B terug naar CRM2013, maar die vind ik omslachtig en niet erg professioneel.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of je wel goed bezig bent:
... en ik zou de data in een nieuwe access table, CRM2014, willen importeren.
Identieke gegevens horen in één tabel te staan in mijn optiek, en je moet zeker niet voor elk jaar een aparte tabel maken. Is nergens voor nodig, en je wint er ook helemaal niks mee.Je gooit alleen de integriteit van je db in de blubberput. Verder is het idee van een standaardimport procedure ook dat alle elementen standaard zijn. Dus je importbestand moet een vaste naam hebben, en de importtabel ook. Zo doe ik het zelf in ieder geval. De Importtabel controleer je dan eventueel nog op juistheid van import en gegevens, en als dat allemaal naar 't zin is, dan importeer je de geïmporteerde gegevens naar je echte datatabel (die dus maar één tabel is met een logische naam). Op die manier is je importprocedure gezekerd voor jaren en jaren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan