• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens hebben uit eerste bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericroodhooft

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2013
heb een bestandje gemaakt maar zou graag gegevens hebben uit het eerste bestand, zelf als het niet open is, kan dat? heb al het een en ander geprobeerd, en inderdaad geeft hij mij de gegevens maar moet elke keer de cel aangeven, kan ik niet het hele bereik inporteren?
grt, Eric

Echt een geniale aanhef. En ik voel echt gelijk een klik. Ook ik heb wel eens een bestandje gemaakt. Of moeten we eerst opzoek naar eerdere posts van jouw? Om maar op jouw vragen en opmerkingen terug te komen: Ja, wat heb je zoal geprobeerd? Welke cel? en Ja.

Dus of een link naar jouw andere vraag of een voorbeeldbestandje is zeer welkom.

Lees dan eerst even jouw vraag terug? Wat moet waar en wanneer gebeuren. Jouw bestandje heeft volgens mij geen toegevoegde waarde. Ik wil best een poging doen om je te helpen maar dan moet ik het aan deze kant van de digitale snelweg wel kunnen begrijpen wat jouw vraag is.

Edit, Je tweede bijlage is nog minder zeggend.

Laatst bewerkt:
ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen. Ik heb een excel bestand en als ik daar veranderingen aan breng zou ik dit ook in het ander bestand willen aangepast zien, zelfs als dat bestand niet geopend is? ik had toch een formule staan in mijn laatste bericht?
grt,Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus je hebt een bestand A en een bestand B.
Wanneer je in bestand A iets aanpast wil je dat die aanpassing ook in bestand B komt.
Bestand B wordt pas aangepast op het moment dat je het opent en niet eerder.

Groeten Marcel
Bekijk bijlage A.xlsx
Bekijk bijlage B.xlsx
(Sla beide bijlages op in dezelfde map op je pc alvorens ze te openen/testen)

Laatst bewerkt:
Ik heb een excel bestand en als ik daar veranderingen aan breng zou ik dit ook in het ander bestand willen aangepast zien, zelfs als dat bestand niet geopend is?
grt,Eric
Hoe wil je wijzigingen zien in een bestand dat je niet opent?

Wat je vraag betreft: je zou een koppeling kunnen maken van het ene bestand naar het andere bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Topictitel aangepast.

@ericroodhooft De kwaliteit van de helpers hangt sterk af van de info die je geeft. Zo de helpers te lezen is dat beneden de maat. Dus als je een serieuze oplossing wil, help de helpers.

Heb mij misschien verkeerd verwoord, als ik in bestand 1 een aanpassing doe, zou het in bestand 2 ook moeten veranderd zijn, er staat een formule in maar die werkt enkel cel per cel?
ik zou graag hebben dat die alle veranderingen overzet.

Simpelste methode:
- Selecteer een cel in bestand B
- Type: =
- Ga naar bestand A en kies een cel
- Druk op Enter.

De waarde van de cel van bestand A staat nu in bestand B.
Als je dit niet bedoelt, is het handig als je met een voorbeeld aangeeft wat je wel bedoelt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,
wat je schrijft is waar, maar mijn bedoeling is als je meerdere cellen bewerkt hij alle aangepaste gegevens overzet. wou bestand meesturen maar dat werkt niet!

Waarom werkt een bestandje meesturen niet? Ook bij meerdere cellen werken de aangedragen oplossingen toch?

Ja, die formule werkt wel, maar kan ik niet alles ineens overzetten, want cel per cel is wel enkele dagen werk.

Dat is geen enkele dagen werk, je kunt de formule toch gewoon doortrekken naar de overige cellen?
TS maakt het wl erg ingewikkeld en omduidelijk zeg.
Gewoon voorbeeld bestanden posten, helpers zijn slim genoeg om het werkend te krijgen.

Groeten Marcel

Ik kan niet beoordelen wat jouw werktempo is:d Maar als je enkele dagen werk hebt aan het aan elkaar "knopen" van twee bestanden zou ik denken aan een totaal andere opzet.

Even een snel rekensommetje met de aanname dat beide bestanden in de taakbalk staan. De handeling wordt dan
- selecteer het bestand met de brondata
- selecteer het bestand waar de koppeling in moet komen
- kies de cel waar de koppeling moet komen
- toets "="
- Druk op <Alt> + <Tab>
- selcteer de cel en druk op <Enter>
Deze handelingen kosten ongeveer 3 seconden. Dus 20 per minuut. Is dus 1.200 per uur. Een gemiddelde werkdag is 8 uur dus 9.600 koppelingen moet mogelijk zijn per dag. Meerdere dagen impliceert een dag of drie. Dus je gaat zo'n 28.000 koppelingen maken?

Maw wees nu eens concreet met wat je wil. Als je alleen maar vage informatie geeft dan kan ik er niets mee.

Edit @hoogteijling, Had jouw post niet gezien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan