• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

compileerfout bij openen excelbstand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Als ik een Excel bestand open krijg ik op het scherm bericht VOLGENS BIJLAGE

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    40,5 KB · Weergaven: 64
Als het document open is, druk dan op de toetscombinatie ALT+F11. Je bent nu in de Visial Basic Editor (VBE). Dubbelklik links bovenin op Thisworkbook. Aan de rechterkant in het grote gedeelte zou je nu code of wat dan ook moeten zien staan. Als dat er hoort zit er een fout in de code. Je kunt ook het document eventueel hier plaatsen. Dan kijken we even voor je.

Edit:
Zie net dat we 8 september a.s. beide een jubileum hebben ;)

Laatst bewerkt:
Het gaat om een verborgen module.
Je ziet alleen code als je het wachtwoord weet dan kun je vervolgens handelen zoals Edmore aangeeft.

Zie je dit bij elk te openen bestand?
Dan is er misschien iets mis met een invoegtoepassing.
De foute kun je vinden door ze een voor een uit te schakelen.
Informatie

Heb bestand bijgevoegd-Foutniet in Word wel in Excel

Als het document open is, druk dan op de toetscombinatie ALT+F11. Je bent nu in de Visial Basic Editor (VBE). Dubbelklik links bovenin op Thisworkbook. Aan de rechterkant in het grote gedeelte zou je nu code of wat dan ook moeten zien staan. Als dat er hoort zit er een fout in de code. Je kunt ook het document eventueel hier plaatsen. Dan kijken we even voor je.

Edit:
Zie net dat we 8 september a.s. beide een jubileum hebben ;)

alvast bedankt:thumb:

Bijlagen

Dat bestand opent hier zonder enige melding. Welke versie van Office gebruik je?

En je krijgt de foutmelding alleen als je je bijgevoegde bestand opend?

Dan zal je moeten kijken naar wat leofact zei over invoegtoepassingen.
En heb je de Nederlandse versie?

Laatst bewerkt:
Er zal wellicht een bestandje in xlstart en/of startup en/of prsnl.xla staan.

Je kan dat checken in de directory waarin uw Excel staat, daar staan die subdir's.
Haal die daar even weg (als er zijn) en stal die even ergens anders om te testen.

hen office enterprise 2007 geinstalleerd

Hallo,

Het lukte me maar niet om de melding weg te krijgen.

Ik heb nu Microsoft Office Enterprise 2007 geïnstalleerd.

Ik hoop dat ik daar goed aan gedaan heb.

De foutmelding zie ik niet meer!

Dat lost natuurlijk niet het initiële probleem op maar verder is daar niks mis mee. Ik zou wel de bestaande .xls document in 2007 een keer opslaan als 2007 document (.xlsx)

nu word ik een beetje onzeker

We worden een beetje onzeker, omdat ik veel Excel bestanden heb voor zakelijke doeleinden. Teveel om, :thumb: om te zetten

Is het beter om Office 2003 weer te installeren? Misschien is dan de foutmelding ook weg.

Of kan 2007 verder geen kwaad.

Ik zou sowieso op 2007 blijven. Het is ook niet noodzakelijk om te bestanden te converteren. Alleen als je gebruik wilt maken van faciliteiten in 2007 die in 2003 niet aanwezig zijn.

bedankt voor je hulp

Ik zou sowieso op 2007 blijven. Het is ook niet noodzakelijk om te bestanden te converteren. Alleen als je gebruik wilt maken van faciliteiten in 2007 die in 2003 niet aanwezig zijn.

bedankt voor je hulp!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan