Wat werkt beter via: RDP Xubuntu of Ubuntu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Hallo,

Ik wil graag mijn Dedicated Server upgraden van Xubuntu 12.o4 LTS naar 14.04 LTS.
Ik wil graag upgraden naar Ubuntu 14.04 LTS i.p.v Xubuntu 14.04 LTS aangezien ik het Ubuntu layout weer wil terug hebben.
Ik werk altijd via een RDP verbinding naar mijn server, ik gebruik daarvoor ook xRDP.
Wat ik doe op mijn server is puur programmeren in HTML en PHP, ik maak via PHPMyAdmin databases aan en onderhoud ze daar ook mee.
Ben natuurlijk een snelle verbinding tussen en mij en de server nodig met het liefst zo min mogelijk lag, raden jullie mij dan nog steeds Xubuntu aan of kan Ubuntu net zo goed?

Graag uw advies,

Bedankt!

Gezien je voor RDP op linux praat met de xserver en niet met de grafische shell maakt dat in principe niet veel uit (hoewel dat in de toekomst waarschijnlijk wel gaat veranderen)

Bedoel je geen VNC?

Nee, ik heb wel xrdp geïnstalleerd en gebruik het Remote Desktop Protocol, ook via poort 3389.
Maar als het niet uitmaakt tussen xubuntu of ubuntu, dan upgrade ik het liefst naar ubuntu 14.04 LTS.

Ik gebruik zelf graag Teamviewer, dan kan ik hem vanaf elk systeem benaderen en dan hoef ik niet eens een ip adres bij d hand te hebben...

Ik gebruik zelf graag Teamviewer, dan kan ik hem vanaf elk systeem benaderen en dan hoef ik niet eens een ip adres bij d hand te hebben...

Ik hoef ook geen ip adres bij de hand te hebben, ik gebruik gewoon een speciaal domeinnaam, makkelijk te onthouden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan