Playstation 3 Geheugen Uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBerrier

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2014
Beste,
Ik ben in het bezit van een Sony Playstation 3 met 12 GB.
Ik zou graag een spel installeren maar ik heb geheugen te kort. :eek:
Hoe kan ik deze eenvoudig en goedkoop uitbreiden?
Kan er iemand mij helpen aub?

Mvg

Hallo Dennis

kijk even ietsjes die link -->> *knip -- zie link van KwarK*

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Als je een back up maakt, hoe moet je dat doen?
Dag Dennis, welkom op Helpmij! Ik heb je vraag even van de Console-afdeling naar de Playstation-sectie doorgeschoven :)

De harde schijf van de PS3 is bij de meeste modellen heel makkelijk te vervangen. Hier wordt de procedure door Sony zelf beschreven: https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/362

Vergeet niet om de savegames vooraf nog even op USB-stick over te zetten, of (nog makkelijker) om een backup te maken: https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/798

Van de Nederlandse Playstation website:
Een back-up van de gegevens maken met het Backup hulpprogramma:
Ga om een back-up van de HDD-gegevens op een USB-opslagapparaat op te slaan naar het XMB-menu, selecteer Instellingen > [Systeeminstellingen] > [Backup hulpprogramma] en volg vervolgens de instructies op het scherm op.

Een back-up van bepaalde gegevens maken:
Selecteer het bestand dat je wilt opslaan, druk op de [TRIANGLE]-toets en selecteer vervolgens [Kopiëren] of [Verplaatsen].

Of, als je hem in het Engels hebt ingesteld: https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/798

Ja hoor, als je je Playstation meeneemt naar een computerwinkel (bijv Mycom, Dixons, of een andere lokale PC-boer) dan kunnen ze het ook wel voor je doen - neem dan voor de zekerheid even de handleiding van de PS3 mee, of een printje van de gelinkte pagina :)

Vertel ze dat je een "2,5 inch SATA" harde schijf nodig hebt. Voor een prijsindicatie van een harde schijf kan je hier eens kijken: Tweakers.net (in de linker kolom kan je eventueel een grote of kleinere harde schijf kiezen)

De prijs bedraagt dus rond de 50 euro als je een goede wilt,
Ik zou naar de MyCom in gent willen gaan
Daar hebben ze alles wat ik nodig heb volgens u en kunnen ze het er ter plekke inbouwen?
Ja hoor, als je je Playstation meeneemt naar een computerwinkel (bijv Mycom, Dixons, of een andere lokale PC-boer) dan kunnen ze het ook wel voor je doen - neem dan voor de zekerheid even de handleiding van de PS3 mee, of een printje van de gelinkte pagina :)

Vertel ze dat je een "2,5 inch SATA" harde schijf nodig hebt. Voor een prijsindicatie van een harde schijf kan je hier eens kijken: Tweakers.net (in de linker kolom kan je eventueel een grote of kleinere harde schijf kiezen)

Ja, als u een schijf van 500GB neemt zal die inderdaad ongeveer €40-50 kosten. U kan ook voor een kleinere kiezen, maar die zijn per GB iets duurder. Een grotere kan natuurlijk ook, maar ik denk dat dat wat overdreven is voor een PS3 :)

Als u de PS3 naar Mycom brengt en de handleiding meeneemt (of een kopie van het eerder gelinkte artikel van Sony) dan hebben zij het in een handomdraai voor u klaar.

500 GB zou genoeg zijn dan?:D
Daar kunnen dan al heel wa extra spellen bij opgelagen worden denk ik, klopt dat?
Ja, als u een schijf van 500GB neemt zal die inderdaad ongeveer €40-50 kosten. U kan ook voor een kleinere kiezen, maar die zijn per GB iets duurder. Een grotere kan natuurlijk ook, maar ik denk dat dat wat overdreven is voor een PS3 :)

Als u de PS3 naar Mycom brengt en de handleiding meeneemt (of een kopie van het eerder gelinkte artikel van Sony) dan hebben zij het in een handomdraai voor u klaar.

Laatst bewerkt:
Jaaa zeker, u kunt zelfs met 250GB of 120GB nog prima uit de voeten als u wat minder wil uitgeven. Maar qua prijs-kwaliteitverhouding is 500GB optimaal, en dan hoeft u sowieso geen zorgen te hebben over ruimtegebrek.

Wat zou u me aanraden?
Alvast Bedankt :D
Jaaa zeker, u kunt zelfs met 250GB of 120GB nog prima uit de voeten als u wat minder wil uitgeven. Maar qua prijs-kwaliteitverhouding is 500GB optimaal, en dan hoeft u sowieso geen zorgen te hebben over ruimtegebrek.

500 GB :)

Door een kleinere schijf van bijvoorbeeld 250GB te nemen, bespaart u slechts €10 tot €15. Dus dan lijkt het mij beter om het zekere voor het onzekere te kiezen. En mocht de schijf niet meer voor de PS3 nodig zijn, dan kan 'ie ook altijd nog in een PC ingebouwd worden.

Okee, bedankt.
Dus als ik nu naar de MyCom winkel ga in Gent vraag ik gewoon het volgende?:
Ik ben op zoek naar een "2,5 inch SATA" Harde Schijf van 500 GB voor in mijn Playstation. Kunnen jullie deze ook hier nu inbouwen?

500 GB :)

Door een kleinere schijf van bijvoorbeeld 250GB te nemen, bespaart u slechts €10 tot €15. Dus dan lijkt het mij beter om het zekere voor het onzekere te kiezen. En mocht de schijf niet meer voor de PS3 nodig zijn, dan kan 'ie ook altijd nog in een PC ingebouwd worden.

Precies :) en neem ook even een kopietje van de beschrijving (link) of de handleiding mee, en laat ze die zien. Succes!!

Laatst bewerkt:
Okee, zal van de eerste keer al de de blaadjes meepakken die bij de playstation horen.
Alles werkt terug na die uitbreiding zoals ervoor?
BEDANKT VOOR DE GOEIE HULP
Precies :) en neem ook even een kopietje van de beschrijving (link) of de handleiding mee, en laat ze die zien. Succes!!

Ja, alles blijft gewoon werken precies zoals voorheen... maar dan met 500GB ruimte in plaats van 12 :D

Okee, bedankt voor alles.
Ik ga het zeker uitbreiden. :D
Nog 1 vraagje: Als ik de BackUp doe op USB-stick waar zijn al mijn spellen vn op de 12 GB harde schijf dan naartoe of moet ik ze allemaal opnieuw beginnen?
Ja, alles blijft gewoon werken precies zoals voorheen... maar dan met 500GB ruimte in plaats van 12 :D

Ik heb een lijstje gevonden van wat er allemaal in de backup zit:

Bepaalde typen van back-updata kunnen worden hersteld op een ander PS3™-systeem. De typen van data die kunnen worden hersteld op een ander systeem zijn de volgende:
- Opgeslagen data van PlayStation®3-software
- Opgeslagen data voor minigames ("minis")
- Opgeslagen data voor PSP™Game-software
- Afbeeldingsbestanden onder (Foto)
- Muziekbestanden onder (Muziek)
- Videobestanden onder (Video)
- Bladwijzers toegevoegd onder (Internetbrowser)
- Termen die zijn toegevoegd met (Instellingen) > (Systeeminstellingen) > [Term toevoegen/bewerken] of voorspelbare termen die werden "geleerd" door het schermtoetsenbord

http://manuals.playstation.net/document/nl/ps3/current/settings/backuputility.html

Met andere woorden: je moet de spellen even opnieuw installeren, maar je hebt in ieder geval de savegames nog.

Dus met andere woorden, de FIFA carriere enzo gaan gewoon verder :D
Ik heb een lijstje gevonden van wat er allemaal in de backup zit:

Met andere woorden: je moet de spellen even opnieuw installeren, maar je hebt in ieder geval de savegames nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan