Draadloze verbinding werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

castello21

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
Beste mensen, kom er niet meer uit.
.
Heb het volgende probleem. Kan geen draadloze verbinding meer krijgen met mijn laptop. Wel met de kabel via het modem.

Wel op mijn tablet en telefoon heb ik een draadloze verbinding. Wat doe ik fout???

Wie kan mij verder helpen???

Bij voorbaat dank.:mad:

Wel erg karige informatie van jouw kant:
a. Zie je wel wifi netwerken vanaf je pc/laptop (incl. jouw netwerk én netwerken in je buurt)?
b. Welke wifi adapter heb je? Kijk na in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) en kijk onder Netwerkadapters
c. Sinds wanneer is dit problem er? Is er (nadat het nog werkte) iets veranderd aan je pc/laptop?
d. Welke wifi router probeer je mee te verbinden? Merk + type
e. Welke Windows versie draait op je pc?
f. (Indien bekend): Welk kanaalnummer wordt op je wifi netwerk gebruikt? Is dat kanaal 12 of 13, dan kan dat de verklaring zijn, en zet het kanaalnummer dan eens naar een lagere waarden (dus een kanaalnummer in de reeks 1 t/m 11)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Er zit als het goed is een knopje ergens op je computer, erop of aan de zijkant

met dat knopje kun je je internet aan/uit zetten

waarschijnlijk staat dat knopje op uit

als je die op aanzet doet je internet het mischien weer

veel succes!:thumb:

Draadloos netwerk

Wel erg karige informatie van jouw kant:
a. Zie je wel wifi netwerken vanaf je pc/laptop (incl. jouw netwerk én netwerken in je buurt)?
b. Welke wifi adapter heb je? Kijk na in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) en kijk onder Netwerkadapters
c. Sinds wanneer is dit problem er? Is er (nadat het nog werkte) iets veranderd aan je pc/laptop?
d. Welke wifi router probeer je mee te verbinden? Merk + type
e. Welke Windows versie draait op je pc?
f. (Indien bekend): Welk kanaalnummer wordt op je wifi netwerk gebruikt? Is dat kanaal 12 of 13, dan kan dat de verklaring zijn, en zet het kanaalnummer dan eens naar een lagere waarden (dus een kanaalnummer in de reeks 1 t/m 11)

Tijs.

Allereerst dank voor je snelle reactie.
Zie wel mijn netwerk staan. Doe er een afbeelding van mijn adapter erbij als bijlage.
Heb inderdaad iets veranderd zat op kanaal 1 en nu op zes omdat hier beter bereik bij was.
Heb een router van Tele2.
Zowel op de windows 7 en 8 versie heb ik het probleem.
Hoop dat je hier iets mee kunt doen.

Dank alvast.:)

Bijlagen

• adapter.jpg
    adapter.jpg
    32 KB · Weergaven: 48
Er zit als het goed is een knopje ergens op je computer, erop of aan de zijkant

met dat knopje kun je je internet aan/uit zetten

waarschijnlijk staat dat knopje op uit

als je die op aanzet doet je internet het mischien weer

veel succes!:thumb:

Dat was het niet hoor dat knopje stond aan.

Wel opvallend/vreemd: Als ik bij Linksys kijk dan is een WMP600N een wifi adapter voor in de pc (dus een insteekkaart o.b.v. PCI) ipv. iets wat je in een laptop kunt aansluiten/vinden. Zie ook deze introductie

Doe het even zo: Dubbelklik op die WMP600N in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Details, kies Hardware-ID uit het keuze menu, rechtsklik op de bovenste teruggemelde Hardware-ID en kies Kopiëren.
Plak die Hardware-ID in je volgende posting, ajb.

EDIT, toevoeging: Ik denk de verklaring hiervoor te hebben: Blijkbaar gebruiken de Linksys WPC600N en de WMP600N dezelfde componenten en (dus) zijn de drivers blijkbaar compatible met elkaar.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Draadloos netwerk

Sorry heb een afbeelding van mijn van mijn PC genomen. Voeg de juiste erbij.:)adapter3.jpg

Helaas is de aanduiding in je laatste posting onduidelijk (staat geen merk + type bij, zoals wel in je schermafdruk van de pc).
Alsnog even de Hardware-ID posten van het 802.11n apparaat van je laptop (zie vorige posting hoe te achterhalen).

Tijs.

draadloos netwerk

Hoop dat deze afbeelding de bedoeling is!!!!:thumb:

Sorry voor alle overlast.

Bijlagen

• adapter4.jpg
    adapter4.jpg
    27 KB · Weergaven: 37
Nee, je moet doen wat ik schreef: Oftewel naar tabblad Details gaan, Hardware-ID kiezen uit het pull-down menu en dan verschijnt de Hardware-ID in het witte vlak.

Tijs.

Draadloos netwerk

Sorry verkeerd begrepen ben ook niet zo technisch.

Hoop dat het nu wel goed is.:rolleyes:

Bijlagen

• adapter5.jpg
    adapter5.jpg
    30,5 KB · Weergaven: 45
Download deze driver (werkt zowel voor W7 als voor W8).
Vul in als naam: Piet
Vul in als e-mail adres: Piet@chello.nl
Vergeet ook niet de Captcha code correct in te vullen.

Ik heb 'm ook geupload naar mijnbestand.nl (makkelijker), ingepakt in RalinkTechDriver.zip (klik op Download aldaar): link

Mogelijk krijg je bij het uitvoeren van de installatie de keuze om ook een utility te installeren (voor het beheren van de wifi netwerkverbindingen). Ik zelf vind 'm handig, maar dan kun je niet meer met "de windows methode" verbinding maken, dus (in jouw geval) zou ik dan de utility niet installeren, dus alleen de driver.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan