Goedemiddag beste forumleden,
Mijn zus heeft een eigen eenmanszaakje en vrij weinig verstand van computers, websites etc.
Ze heeft een IT'er die voor haar de website heeft gemaakt/beheert.
Nu melde de emaildienst (alles gaat via roundcube) dat er al enkele malen veel spam is verstuurd (meer dan 100 emails)
en de account geblokeerd was.
Vervolgens heeft de IT'er werkzaamheden verricht aan de website/emaildienst
en kwam tot de conclusie dat er scripts op stonden die ieder uur meer dan 100 emails verstuurde.
Vervolgens kreeg ze een factuur van eeen spoedreparatie; ruim 300 euro.
Hij had er 6 uur aan besteed.
e.e.a is nog niet opgelost; ze krijgt nog steeds bericht dat er spam wordt verstuurd.
Wij vinden dit een belachelijk hoog bedrag, behoort een webhost niet geacht om voldoende beveiliging in te bouwen?
Weet iemand raad?
Met vriendelijke groet,
Henk
Mijn zus heeft een eigen eenmanszaakje en vrij weinig verstand van computers, websites etc.
Ze heeft een IT'er die voor haar de website heeft gemaakt/beheert.
Nu melde de emaildienst (alles gaat via roundcube) dat er al enkele malen veel spam is verstuurd (meer dan 100 emails)
en de account geblokeerd was.
Vervolgens heeft de IT'er werkzaamheden verricht aan de website/emaildienst
en kwam tot de conclusie dat er scripts op stonden die ieder uur meer dan 100 emails verstuurde.
Vervolgens kreeg ze een factuur van eeen spoedreparatie; ruim 300 euro.
Hij had er 6 uur aan besteed.
e.e.a is nog niet opgelost; ze krijgt nog steeds bericht dat er spam wordt verstuurd.
Wij vinden dit een belachelijk hoog bedrag, behoort een webhost niet geacht om voldoende beveiliging in te bouwen?
Weet iemand raad?
Met vriendelijke groet,
Henk