Resolutie beeldscherm veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuxICT

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2014
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het installeren van een Windows 7 64 bit computer, alles is klaar behalve het beeldscherm.
Het beeldscherm projecteert nog steeds een weergave van 1280 x 1024.
Bij de ander pc's die ik geïnstalleerd heb kwam de resolutie uit op 1920 x 1080.

Alle Widows updates zijn geïnstalleerd en ik heb ook al naar Vormgeving en persoonlijke instellingen --> Beeldscherm --> Schermresolutie gekeken.

Ik neem aan dat het aan de standaard VGA grafische adapter ligt, hiervoor heb ik dan ook al gezocht naar drivers maar kon deze niet vinden.

Zou iemand mij kunnen helpen met het vinden van de juiste drivers om het beeldscherm 1920 x 1080 te krijgen? Hieronder volgen een aantal hardware specificaties van de grafische adapter

Stuurprogrammaversie: 6.1.7600.16385
Waarde hardware-id: PCI\VEN_8086&DEV_0042&SUBSYS_2A9C103C&REV_18

- De knop 'bijwerken' heb ik ook al geprobeerde maar deze kan geen software vinden.

Groet,

Lux

De specificaties sluiten niet echt uit wat voor grafische adapter is.
Is het een losse kaart of zit het op het moederbord?

Met HWiNFO kun je meer details achterhalen ;)

Meestal haalt Windows 7 ook wel stuurprogramma's binnen via Windows Update, die zullen niet altijd de meest optimale zijn maar voldoen vaak wel.

De specificaties sluiten niet echt uit wat voor grafische adapter is.
Is het een losse kaart of zit het op het moederbord?

Met HWiNFO kun je meer details achterhalen ;)

Meestal haalt Windows 7 ook wel stuurprogramma's binnen via Windows Update, die zullen niet altijd de meest optimale zijn maar voldoen vaak wel.

Bedankt voor je reactie,

ik heb even een screen gemaakt, wellicht zal je hierdoor wat meer informatie krijgen.Hardwarespecs.png
Er zit trouwens een geïntegreerde videokaart in.

Laatst bewerkt:
Lijkt er dus op dat je een geïntegreerde videokaart (Intel H57 chipset) gebruikt.

Met deze tool kun je naar de meest recente driver laten zoeken.

Hij is bezig met het analyseren van de computer, dit kan wel even duren.
Ik laat je het resultaat wel weten!

Bedankt :)

Lijkt er dus op dat je een geïntegreerde videokaart (Intel H57 chipset) gebruikt.

Met deze tool kun je naar de meest recente driver laten zoeken.

Als ik met IE zoek, dan crasht deze en werkt het niet meer. Ik heb de nieuwste updates van Java, IE en ActiveX. Virusscanner en firewall ook al uitgezet.
Daarnaast heb ik geprobeerd om met chrome te zoeken naar drivers maar dan is hij na 15 minuten nog steeds aan het zoeken..

Goed om te horen :thumb:

Waar heb je ze uiteindelijk gevonden?

Zou je daarnaast ook de status van de vraag aan willen passen (Onderaan eerste bericht, "Zet status opgelost") :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan