Gmail in outlook geeft ineens certificaat melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
krijg sinds vandaag een melding in outlook 2007 "Op de server waarmee U verbonden bent, wordt een beveiligingscertificaat gebruikt, dat niet kan worden gecontroleerd".

De principal-naam van het doel is onjuist

certificaat weergeven (gelding va 22-5-2014 tm 20-8-2014)

wilt u deze server blijven gebruiken?

ja of nee

als ik ja klik komt de mail gewoon binnen maar de melding komt dus telkens bij starten outlook.

Waarom is dit?

ik heb gister wat liggen klooien met instellingen die windows sneller zouden maken (http://www.pctipvandedag.nl/windows-7/10-stappen-windows-7-sneller-maken), zit daar iets bij wellicht??

Tsja, ik denk hierbij aan het uitschakelen van Windows Time, als ik zo dat lijstje zie.
Kijk na of tijd, datum én jaartal (nog) goed staan:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> timedate.cpl

Tijs.

Tsja, ik denk hierbij aan het uitschakelen van Windows Time, als ik zo dat lijstje zie.
Kijk na of tijd, datum én jaartal (nog) goed staan:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> timedate.cpl

Tijs.

die stond idd op handmatig, heb hem nu weer op automatisch gezet.

Echter ik krijg nog steeds de zelfde melding over het certificaat

Laatst bewerkt:
Staan tijd & datum goed, daar vroeg ik naar.

Tijs.

Dan heb ik geen idee, want de melding praat (eigenlijk) niet over geldigheid maar over "De principal-naam van het doel is onjuist", oftewel dat je (blijkbaar) nu bij een server bent aangeland die niet overeenkomt met / niet gedekt is door het certificaat.
Dan is er geen relatie met de werkzaamheden/aanpassingen die jij op de computer hebt uitgevoerd.

Ik vond het volgende, wel op enige leeftijd: deze link
Als je verder alle Windows én Office updates hebt uitgevoerd incl. de updates m.b.t. basiscertificaten etc. heb ik verder geen idee. Wél zou het kunnen dat Gmail ondertussen andere instructies heeft m.b.t. de servernamen die je moet instellen, dus dat je die moet gaan wijzigen in Gmail mail-accountinstellingen in het Outlook profiel.
Hier staan instructies m.b.t. POP3 en IMAP instellingen.

Zou misschien ook nuttig zijn om het certificaat te laten zien én de instellingen die je gebruikt voor Gmail. Natuurlijk gebruikersnamen, e-mail adressen etc. even anoniem maken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
instellingen staan allemaal goed. Heb net op de pc van mijn ouders geprobeerd.... same problem!
denk dat gmail iets veranderd heeft in de instellingen of zo dat het ineens opduikt en toevallig begon de dag nadat ik allerlei veranderingen op de pc had doorgevoerd (vandaar dat ik dit de schuld gaf).

Ben benieuwd of hier een oplossing voor komt.

een mail aan gmail sturen is niet echt een optie geloof ik, vind nergens contact info

Gaat erover als je imap gebruikt. .. Ik gebruik pop3. Heb ik ook altijd gedaan en was nooit een probleem. Imap is geen optie voor mij

en ineens is het uit zichzelf ook weer opgelost!
zal dus toch aan gmail zelf gelegen hebben!
in elk geval is mijn vraag gedeeltelijk beantwoord!

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan