Back up

Status
Niet open voor verdere reacties.

zettekakkers

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Beste leden

Ik heb namelijk W7 & ubuntu op mijn systeem.
Ubuntu bootmenu wat ik graag standaard menu had gewenst maar dat verander ik later.

Ik zou graag een back-up nemen van mijn W7.
Via W7 kan je dit doen eerst bestand maken op hardeschijf daarna herstellings DVD branden.
Maar Dan gaat die Ubuntu bootmenu overgenomen worden en mijn oude boot wss niet terug komen?
Ik zou mijn back-up doen zoals in deze link beschreven staat.

http://oakdome.com/k5/tutorials/windows-7-disk-imaging/windows-7-system-imaging.php

Iemand idee of mijn oude boot menu in de backup zou zitten?

mvg

Zettekakkers:thumb:

Gôh,

Ik had onderstaande al vanmiddag gepost en nu zie ik dat er niets is doorgekomen.
Raar, dus maar opnieuw.

Ik kan het niet helemaal volgen, dus herhaal ik het zoals ik het begrepen heb.
Je hebt W7 en Ubuntu op je systeem en je boot met een ubuntu menu (Grub?)
Dat menu wil je later veranderen. Wil je een ander bootmenu nemen?

Dan denk je dat als je een backup maakt dat het oude menu meegenomen wordt en dat bij het terugzetten het oude menu er weer op staat.

Klopt dit?

Laatst bewerkt:
Wat dit verhaal beschrijft... is dat je per partitie een image maakt .. en je hebt dus de repair disc nodig om te booten om de images terug te zetten, maar ook om de bootsector te repareren..
Met programma's als Ghost, Redo, en nog een paar kun je in 1x de hele schijf imagen en heb je die reparatie in principe niet nodig.
Je schrijft dan de image naar een externe schijf als bestand weg.

Dan denk je dat als je een backup maakt dat het oude menu meegenomen wordt en dat bij het terugzetten het oude menu er weer op staat.

Ja ik hoop dat mijn normale menu terug komt! :D kan iemand dat bevestigen?

mvg

Bij een backup van de afzonderlijke partities blijft de bootmanager in de mbr behouden.

Ja... maar als je bootmenu ook beschadigd is ... hoe repareer je die dan... Als je dat weet is er niks aan de hand...

gwn herstel schijf insteken boten van DVD en dan herstellen en Windows zegt dan er zijn fouten op problemen en dan kun je optie ja kiezen en hij her installeerde zo mijn boot! ;)

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan