Installatie van Windows Server 2012 in VMware workstation begint direct!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hypnose

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo,

Als ik Windows Server 2012 in Vmware workstation 10.0.2 wil installeren dan begint de installatie meteen met het kopieren en installeren van de bestanden. Het bekende scherm, ik krijg dus de schermen die je normaal gesproken moet krijgen om de taal, keyboard settings en de partities in te stellen niet te zien. In Virtual Box de zelfde iso gedraaid en daar krijg ik het wel netjes. Nu kan ik met Virtual Box gaan werken maar ik vind VMware iets beter.

Een ander probleem wat ik tot gisteren niet had is mijn Microsoft webcam VX1000 die niet meer herkend wordt in Windows 8.1
Dit is precies na de installatie van een van die 2 softwares gebeurd. Ik heb drivers grondig verwijderd en opnieuw geinstalleerd, een system restore uitgevoerd maar dat heeft allemaal niet geholpen. Systeem restore wordt trouwens niet met succes uitgevoerd.

Wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
Enige wat ik kan bedenken met de installatie is dat je mogelijk UEFI support aan hebt staan in vmware en niet in virtualbox? Zoiets is het misschien. Of de vorm van hardware detectie die net wat anders is.

windows 8.1 zit met een aantal flinke USB problemen. Mogelijk dat de installatie van de vmware/vbox usb pass-through driver hier een probleem heeft veroorzaakt?

Wat het eerste betreft:

Waarschijnlijk komt dit doordat je hebt gekozen voor een snelle installatie. Als je de installatie-opties aan wilt passen, moet je ervoor kiezen het besturingssysteem later te installeren:

Screenshot 2014-06-02 14.02.57.png

Wat het tweede betreft:

Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door VMware Workstation. Deze kan bepaalde randapparatuur (onder andere webcams) overnemen voor gebruik in VM's. Rechtsonder van het VM-scherm zie je de volgende pictogrammen:

Knipsel.PNG

Als je op deze pictogrammen rechts klikt, kun je kiezen voor Disconnect, waarmee het betreffende apparaat wordt teruggegeven aan de host.

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaard voor de snelle installatie gekozen, Virtual Box heeft hier geen problemen, dat ga ik zeker uitproberen vanavond, ik weet dat je onderin de geconnecte devices kan zien, inschakelen en uitschakelen, maar dat heeft het probleem niet geholpen, mijn webcam was niet in gebruik door VMware, die was niet aangevink, het rare is dat de webcam niet meer herkend wordt in Windows, voro de installatie van Vmware en Virtual box totaal geen problemen gehad met Windows 8 en na de installatie wel. Nog meer ideeën hoe ik dit kan oplossen? Trouwens wat denk jij dat beter is qua performance, VMware of Virtual Box?
Wat het eerste betreft:

Waarschijnlijk komt dit doordat je hebt gekozen voor een snelle installatie. Als je de installatie-opties aan wilt passen, moet je ervoor kiezen het besturingssysteem later te installeren:

Bekijk bijlage 212285

Wat het tweede betreft:

Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door VMware Workstation. Deze kan bepaalde randapparatuur (onder andere webcams) overnemen voor gebruik in VM's. Rechtsonder van het VM-scherm zie je de volgende pictogrammen:

Bekijk bijlage 212287

Als je op deze pictogrammen rechts klikt, kun je kiezen voor Disconnect, waarmee het betreffende apparaat wordt teruggegeven aan de host.

Enige wat ik kan bedenken met de installatie is dat je mogelijk UEFI support aan hebt staan in vmware en niet in virtualbox? Zoiets is het misschien. Of de vorm van hardware detectie die net wat anders is.

windows 8.1 zit met een aantal flinke USB problemen. Mogelijk dat de installatie van de vmware/vbox usb pass-through driver hier een probleem heeft veroorzaakt?

Wordt de webcam ook niet meer weergegeven in Apparaatbeheer? Misschien kun je dan nog proberen te zoeken naar gewijzigde apparaten (knop in werkbalk). Als de webcam wél wordt weergegeven, maar met een geel uitroepteken, dan moet je het stuurprogramma opnieuw installeren.

Dit heb ik zeker gedaan, andere usb poorten gebruikt, aantal keren met advanced uninstaller driver verwijderd en opnieuw geinstalleerd, je ziet het wel, alleen het geluid van de webcam deed het in eerste instantie in Skype maar de video niet. toen ik het aan de voorkant van pde pc heb aangesloten kreeg ik een geel tekentje maar die gaf niet aan dat het webcam was, aan de achterkant zie je wel de webcam alleen daar doet ie het niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
VMware verwijderd, hierdoor was mijn webcam driver corrupt geraakt, ondanks het verwijderen en opnieuw installeren, lukte het niet.
Dveice manager in vmware bleef onopgelost ondanks het installeren van de vmware tools. clean install gedaan van windows en ik heb maar Virtual box geinstalleerd zonder problemen. Ik had meer verwacht van VMware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan