Hulp bij het maken van een userform.

Status
Niet open voor verdere reacties.

karelbek1967

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2014
Hallo,

Ik wil graag een userform hebben die het volgende kan weergeven.
Er zou een textknop moeten komen waarin de postcode(cijfers) wordt ingevuld.
Aan de hand van hetgeen er ingevuld is zal er verticaal gezocht moeten worden in het tabblad
"Postcode" en de waarden uit kolom B (Woonplaats) zal dan moeten worden ingevuld in een combobox.

Wanneer er meerdere mogelijkheden zijn zal er in de combobox een keuze moeten komen van de diverse woonplaatsen.

Bijvoorbeeld ik toets in de textbox in "7961" ....... dan dient er in de combobox de eerst gezochte waarde "Berghuizen" komen te staan.
Omdat er meerdere postcodes zijn die beginnen met 7961 dient er in de combobox alleen de mogelijkheden te staan die met deze postcode beginnen ... dus Broekhuizen / Blijdenstein / Berghuizen / enz.....

Wie kan dit voor me maken?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Er zit nog helemaal geen userform in dat document. Maak eerst zelf een opzet met de benodigde text- en comboboxen en knoppen.

Je werkt met Office 2003?

Er zit nog helemaal geen userform in dat document. Maak eerst zelf een opzet met de benodigde text- en comboboxen en knoppen.

Je werkt met Office 2003?

Ik werk met Office 2010 privé .... op 't werk met Office 2003 ...... wil dit toepassen op 't werk.
Heb een userform toegevoegd. Wanneer ik weet hoe één en ander werkt kan ik dit verder verwerken in m'n bestand.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit lijkt er op. Had één dingetje vergeten te vermelden. In de textbox zal een volledige postcode komen te staan; dus met de letters erachter. (zonder spatie)
Kun je het zo maken dat er dan op de eerste 4 karakters (de cijfers) gezocht wordt?

Een andere variant zoals ik 'm in gedachten had is dat er na het invullen van de postcode de bovenste naam van de woonplaats in de combobox wordt gezet en dat wanneer er meerdere postcodes zijn er dan uit de combobox gekozen kan worden.

Maar zoals het nu zou ik er al iets mee kunnen. Wil je is kijken of je ook mijn methode in mekaar kunt knutselen?
Alvast bedankt !

Er wordt nu op de eerste 4 cijfers gezocht. Maar bekijk eerst die van snb eens. Als hij het al gemaakt heeft kan ik het niet beter. Mocht het niet aan je eisen voldoen kom je hier uiteraard terug.

Hij zet nu alvast de bovenste plaatsnaam in de combobox en de mogelijkheid om te kiezen blijft.
Bekijk bijlage 212317

Is helaas nog niet hetgeen dat ik voor ogen heb. Nu moet ik na de cijfers eerst m'n keuze maken welke plaats ik wil en daarna de postcode letters invoeren. Ik wil bijvoorbeeld 7961BE invullen en wil dan in de combobox de eerste plaats laten vullen die er gevonden wordt en indien er keuze is dit in de combobox aanklikken. Voordeel hiervan is dat als er 1 plaats is met een postcodereeks deze direct met de juiste plaats gevuld wordt.

Hoop dat het duidelijk is.

Laatst bewerkt:
Nu moet ik na de cijfers eerst m'n keuze maken welke plaats ik wil en daarna de postcode letters invoeren.
De lengte v/d TB wordt bepaald door onderstaand stukje code
Code:
    lgt = Len(TextBox1)
    If lgt > 4 Then
        Exit Sub
    End If
Wil je de letters erbij moet je dit uitbreiden naar 6

Laatst bewerkt:
Dat is bij deze aangepast. Lees je zelf ook de code om te zien wat er precies gebeurd?

Uiteraard ga ik de code bekijken om te zien wat er in staat. In de loop der jaren heb ik via forums en door te Googelen genoeg kennis vergaart om me met Excel nu aardig te redden.
Laatste tijd valt m'n oog op Userforms en zie het gemak ervan in en wil dit graag toepassen op m'n werk.

De lengte v/d TB wordt bepaald door onderstaand stukje code
Code:
    lgt = Len(TextBox1)
    If lgt > 4 Then
        Exit Sub
    End If
Wil je de letters erbij moet je dit uitbreiden naar 6

Duidelijk ... bedankt !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug