Mijn Website versus Explorer en Google Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeikeLb

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2014
Dag helpers in de nood;

Mijn Vista-gestuurde-laptop zet me voor het volgende probleem bij het
displayen van mijn website: http://www.leo.vossen.cc

Als je daar linkt naar de Genealogie, vervolgens op Vossen klikt en dan
Blad 3 wil zien, dan komt de verrassing:
* met Google Chrome een leeg blad en met Exporer een gevuld blad.

Ik heb geen flauw idee waar ik zoeken moet om Google Chrome zo ver te
krijgen dat ie me ook de inhoud laat zien.

Kan iemand me hierin wegwijs maken?

Alvast hartelijke dank.

Leo Vossen (alis LeikeLb)

:confused: Inderdaad bij mij is ook zoals bij jou, maar in Explorer word weergave wel goed, en die kan je dan in explorer wel goed bekijken hoezo dat per-se in Chrome gebeuren moet ?

Soms is ook andersom en je bepaalden sites in Explorer niet gebruiken kan of bekijken kan, terwijl dat in Chrome wel in orde is ...

Laatst bewerkt:
:confused:hoezo dat per-se in Chrome gebeuren moet ?

Ik denk zo maar omdat Chrome tegenwoordig de meest gebruikte browser is in Nederland, gevolgd door Firefox.

Minder dan 25% van de PC gebruikers gebruikt tegenwoordig nog Explorer.

:o Volgens mij LeikeLb wil weten hoe hij die site wel zichtbaar in Chrome kan instellen, en zover met Chrome ben ik nog steeds niet ...

Ik krijg deze melding in mijn console te zien:
Code:
GET http://leo.vossen.cc/Genealogie/Blad%203_bestanden/image001.gif 404 (Not Found)
Blijkbaar mist er een afbeelding.

Het is ook niet aan te raden spaties in bestandsnamen te gebruiken, vervang deze door streepjes (-) of underscores (_)

Bij mij werkt het in Internet Explorer ook niet.
Denk dat het iets te maken heeft met de spaties in de bestandsnamen?

Chrome versus Explorer

Hallo beste meekijkers/nadenkers.

Ik ben nog steeds met het probleem bezig en nu blijkt het volgende:

Ik heb ooit die site gemaakt met Word 6 en Exporer 9.
De laptop die ik toen gebruikt heb, is er nog steeds en op die laptop
en dus met Exporer 9, draait het hele zaakje als een tierelier.

Maar nou komt het: ik heb een jaar geleden een desktop aangeschaft
om wat meer videowerk te kunnen doen en daar zit explorer 11 op en Chrome.
Beide kunnen die pagina's met hokjes NIET laten zien, maar maken als een
soort kunstgreep een gif file aan die al die hokjes laat zien in kwalteit nul.

Het exacte probleem blijkt dus te zijn: Explorer 9 wel; Explorer 11 en Chrome niet.

Bestaat er geen programma om die html-files te converteren zodat ze leesbaar
zijn voor explorer 11 en Chrome? Als ik niets doe zien steeds minder mensen
hoe het er uit ziet...toch?

Bedank alvast allemaal

Leo Vossen

Ik heb ooit die site gemaakt met Word 6[...]
Ik ben bang dat dit het probleem is. Word mag dan een vrij krachtige tekstverwerker zijn, voor het maken van websites is het ongeschikt. Veel van de code die er uit komt heeft niets met HTML te maken en kan alleen door oudere versies van explorer worden gelezen. (daarbij, word 6 klinkt als een erg oude versie). Deze site beweert dat ze dit soort bestanden kunnen opschonen, maar ook die lijkt moeite te hebben met je html.

Wat je wel zou kunnen doen is de spaties uit de bestandsnamen van de gifjes en links halen, zodat die in elk geval werken (natuurlijk ook even controleren of ze inderdaad op de server staan) Al geef ik toe dat ik niet weet wat er in de gifjes staat, ik kan ze niet zien, ook niet in IE11. Die gifjes worden niet door de browser aangemaakt, maar horen al op je site te staan.

Trouwens, onderaan de genealogiepagina staat een handleiding die voor een website redelijk onlogisch (en nogal gedateerd) is, misschien handig om die weg te halen :)

EDIT: Voor de duidelijkheid, je probleem zit niet alleen in IE11 en Chrome. Alleen bezoekers met IE6, 7, 8 of 9 zien de inhoud van die bladen. Het komt er helaas op neer dat maar zo'n 6% van de Nederlandse websurfers je site goed kan zien.

EDIT2: Ik bedenk me net, het is mogelijk IE te dwingen zich als een oudere versie van zichzelf te gedragen, door de volgende code tussen de <head> </head> tags van je pagina's te zetten.
Code:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=8" />
Daarmee zouden in elk geval de IE11 en IE10 gebruikers je site moeten kunnen gebruiken. Maar, dan heb je natuurlijk nog steeds een probleem met Chrome, Firefox, tablets, etc.

Laatst bewerkt:
dan maar ploeteren.....

Dankje Naarling: in elk geval dingen om uit te testen.

Ik heb eerst dan conversieprogramma eens aangezwengeld, maar daar komt niks zinnigs uit:
dat wil zeggen dat ik het dus niet begrijp...wellicht een ander wel maar ik kan er niets mee.

Het tweede is dat ik heb getracht die gif files te localiseren. Ook dat lukt me niet. Ik vind
niks op de server, waar de site op staat, en niks op mijn laptop. Het zou eigenlijk zoiets moeten
zijn als blad%201 bestanden, maar waar ie ze laat? Wellicht in een temp. hok ergens?

Het derde is dat ik geprobeerd heb IE te blokkeren met die <head> vermelding, maar daar reageert
de IE 11-computer gewoon niet op.

Dus: het laatste wat ik wil proberen is alle spaties te slopen (wat een berg werk zeg !) en dan nog
eens te kijken wat ik kan, anders maar alles opnieuw doen in WP.

Als het zover is laat ik het wel horen.
In elk geval bedankt !

Leo

Het derde is dat ik geprobeerd heb IE te blokkeren met die <head> vermelding, maar daar reageert
de IE 11-computer gewoon niet op.
Voor de duidelijkheid, die code is niet om IE11 te blokkeren. Het is er om IE11 te dwingen zich als IE8 te gedragen.

HEb je een link naar een pagina waar je die code hebt geprobeerd?

link...

Een link is bv: leo.vossen.cc/Genealogie/Blad%201.htm

Daar staat jouw zin onder <Head>

Dat %201 is dus Blad 1, wat straks Blad_1 zal gaan heten.
Ik zit ongeveer op 80% nu.

Groetjes,

Leo

Spaties...

Er is nu een versie waar alle spaties omgewerkt zijn tot underscores.

als volgt te benaderen: www.leo.vossen.cc/Proefstuk/startpagina.htm

Helaas zie ik niets positiefs: ook de zin om IE 8-9 te forceren maakt geen verschil.
De zaakt loopt met IE 9 op rolletjes maar is dus in feite zelfmoord aan het plegen.

Nog ideetjes? Als iemand de bron in wil is dat geen probleem.

Leo

Klopt Naarling: ik heb zo veel liggen klooien met die comptabiliteits-zin, dat ik voor en achter niet meer weet.

Ik heb in elk geval in de spatie-loze versie OOK die IE zin gezet: zie het resultaat.

Ik vrees toch dat dit een doodlopende weg is, omdat je zonder de lijnen (van de stamboom) niet weet of je
naar links, rechts, boven of onder moet. Lijnen weg: verband weg.

Verder is het tekst-matig natuurlijk ook niet je-dat.

Heb jij wellicht nog enig ander idee?

Groetjes,

Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan