no bootable divice

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
heb hier een toshiba satelite c850d (laptop)
er waren problemen met hd (iets met partitietabel

heb maar voor zekerheid een nieuwe schijf gekocht

maar als win 7 dvd (orgineel) insteek krijg ik melding no bootable device
met 3 verschilende hd geprobeerd iedere maal de zelfde melding
hardisk word wel door bios herkend

gekeken op youtube komt blijkbaar veel voor
trukje baterij uit te klikken met stroom aan hielp niet ,volgens mij staan alle bios instellingen ook goed

nu weet ik ook niet meer ,iemand raad

Hoi,

Volgens mij wordt je windos dvd niet gelezen of de speler niet als first boot gezet .want je zal eerst daarvan windows opnieuw moeten installeren

dacht ik ook eerst met externe getest zelfde verhaal
dvd staat als eerste boot

Is een bootable usb proberen een optie? Is er een toetsencombinatie die een bootmenu oproept? Staat secure boot optie (indien die bestaat) uit? Staat UEFI boot uit?

Voor wat het waard is : recentelijk hier een nagenoeg identiek probleem voorbij zien komen. In de 'loop van het topic' gingen we zelfs twijfelen aan de legitimiteit van de Windowsschijf (installatie DVD) , maar na een poosje bleek de betreffende DVD speler simpelweg defect te zijn.

heb secure boot uit gedaan
en uefi veranderd naar csu (dacht ik)
nu werkt wel zal effe opzoeken wat die uefi doet
:thumb:

Voor wat het waard is : recentelijk hier een nagenoeg identiek probleem voorbij zien komen. In de 'loop van het topic' gingen we zelfs twijfelen aan de legitimiteit van de Windowsschijf (installatie DVD) , maar na een poosje bleek de betreffende DVD speler simpelweg defect te zijn.
dvd speler was niet,ook met usbdvd kreeg ik het direkt
laag gewoon aan uefi dat vergeet ik niet meer

overigens kun je dus ook een usb maken met uefi boot, maar veel originele DVD's zijn er niet mee uitgerust. Overigens is het niet meer dan een directory op de DVD met "boot" en een unieke code erin. Het is dus geen volledig nieuwe technologie of zo ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan