verkenner werkt neit meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
als ik naar mijn harde schijf of een externe gegevensdrager ga, lukt dat wel. op het moment dat ik op de rechtermuisknop druk krijg ik voortaan iedere keer reactie: windows werkt niet meer, kan zoeken naar online oplossing maar dat levert nooit wat op.
ook na herstarten blijft dit probleem, ook als de pc opnieuw heb opgestart. wat te doen?

:D Nu zijn gedachten van iedereen ergens in australie en moet je even voor reacties geduld hebbe' ;)

Kijk even of je wat deze tip wat kan helpen -->>http://forum.helpdeskweb.nl/showthread.php?tid=757
2njzo95.gif
-->> :D 3:2

Laatst bewerkt:
ik heb sfc /scannow twee keer geprobeerd. de tweede keer ging sneller dan de eerste maar ook toen kreeg ik bij 31% voltooid heb bericht dat de aangevraagde bewerking niet kon worden uitgevoerd...
feit is wel dat windows er de laatste tijd regelmatig uit klapt... ik heb even met avg advanced gewerkt (proefversie dus onbetaald) en toen leek het probleem minder,
ps je snapt het meteen: ik ben niet van voetbal!

1. Doe een schone opstart om te kijken of een programma van derden of service hier verantwoordelijk voor is.

2. Schakel extensies uit van Verkenner m.b.v. ShellexView.

3. Update het stuurprogramma van je videokaart. Kijk hier voor ondersteuning.

4. Combineer [windowstoets & r] → typ: control folders en klik op tabblad Weergave.
Vink Altijd pictogramma weergeven, nooit pictogrammen aan.

5. Open Systeem door te klikken op de knop Start, met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.
Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging.
18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b.jpg

Klik onder Beveiligingsinstellingen op de gewenste schijf en klik vervolgens op Configureren.
Als je systeeminstellingen en eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik je op Systeeminstellingen en vroegere bestandsversies herstellen.
Als je alleen eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik dan op Alleen vroegere bestandsversies herstellen.
Klik op OK en klik vervolgens nogmaals op OK. [/size]

6. Combineer [windowstoets & r] → typ: sfc/ scannow

7. Voer foutcontrole uit:
  1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

8. Als dit alles niet geholpen heeft, is malware waarschijnlijk de veroorzaker.
Laat hier of hier of hier je systeem maar eens nakijken.

wauw!
ingewikkeld! daar moet ik eens goed voor gaan zitten, ik heb shellexview gedownload, maar weet niet goed wat ik nu -zonder gevaar voor disfunctioneren - wel en niet kan uitschakelen en hoe ik de uitgeschakelde onderdelen later weer kan inschakelen.

Laatst bewerkt:
@ROYONIX; lees eerst het topic door voordat je reageert.

wauw!
ingewikkeld! daar moet ik eens goed voor gaan zitten, ik heb shellexview gedownload, maar weet niet goed wat ik nu -zonder gevaar voor disfunctioneren - wel en niet kan uitschakelen en hoe ik de uitgeschakelde onderdelen later weer kan inschakelen.
Hier staat hoe shellexview werkt.

dorado wat je nu weer bedoel ( ik heb hier geen hulp nodig ! ! ) ????? je hoeft mij geen uitleg over die shell geven ..:D

bovendien alles wat ik zelf aangegeven heb, helemaal precies 100% heb jij dat ook gedaan :D

Laatst bewerkt:
@ROYONIX: Waarom vraag je er dan eerst naar wat Shellexview is en pas je later je reactie aan?

Wel mooi artikel overigens dat je gelinkt hebt van Microsoft..
Ik dacht dat de punten die door mij gepost zijn duidelijk zijn verwoord in een stap voor stap methode. Vind jij het ook moeilijk toepasbaar?

Laatst bewerkt:
:) Nee ik was met aanpassingen bezig toen jij jouw commentaar bezig schrijven was, en toen je die geplaatst hebt :D
2eelu3d.gif
hoezoo zal ik dat moeijlik toepasbaar vinden ?? :D echt niet ! ik vroeg alleen maar htil als hij moeijlik vinden zal, dat kan op link ook kijken :D misschien dan ietsjes makkelijker word' ..

Laatst bewerkt:
jongens, geen ruzie maken!

ik keek in het stukje van vistahelpdesk. goede informatie, maar is die wel toepasbaar op windows7? ik heb geprobeerd de software daar te downloaden, maar de website bestaat niet (meer)...

ik heb alle niet-MS extensies uitgeschakeld en was bezig om ze stuk voor stuk weer in te schakelen. op gegeven moment viel verkenner weer uit. ik heb toen de laatste extensie weer uitgeschakeld maar het probleem blijft bestaan. dus kennelijk zit daar het probleem niet...

Laatst bewerkt:
De data lijkt gedateerd, maar is nog steeds werkbaar hoor.
Andere opties zijn punt 1,3,4,5,6,7 & 8 van het lijstje. (Punt 6 is een ook veel voorkomende oorzaak van het verkennerprobleem)

het schiet allemaal niet op. ik kon geen systeemherstel meer doen, maar dat lijkt over

het probleem bestaat nog steeds, als ik bij Verkenner op rechtertoets druk is het vaak/meestal zo dat verkenner ophoudt met functioneren.
recente bestanden vind ik niet terug in zoeklijst en als ik bij indexeringsopties kijk zie ik dat het wordt uitgevoerd, maar het aantal bestanden 32658 verandert niet meer.
is daar een verband tussen?

Je hebt dus alles geprobeerd en het werkt niet? Dan is malware waarschijnlijk de veroorzaker.

Laat hier of hier of hier je systeem maar eens nakijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan