Services beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Is er een programma dat de services kan beheren, en dan bedoel ik niet zo'n commercieel programma ?

MVG
Jan Filarski

Volgens mij hier ontbreekt een goede uitleg van die jouw vraag-bedoeling :(

Services kan je beheren of via %windir%\system32\services.msc of je die via taakbeheer en msconfig beheren kan :D

Of je die via app. Service manager beheren wil ?? -->>http://tools.sysprogs.org/srvman/

Laatst bewerkt:
Jawel hoor.

Services.msc is alles wat je moet intikken in je zoekveld in de startomgeving. Zoals mijn collega hiervoor ook al heeft neegetypt.

Hallo Heren

Maar dan gaat het er nog om, hoe zet je de Service neer.

Automatisch met vertraging
Automatisch
Handbediend
Uitgeschakeld

En ik denk dat als je alle Aan zet, het ten koste gaat van het geheugen

Dus wat is goed?

MGV
Jan Filarski

Je kan wel alles onder controle willen houden Jan, maar dat is onbegonnen werk. Een besturingssysteem kan de services prima beheren. Een mens heeft andere dingen te doen achter een computer. Wil je je services goed instellen, dan kan je eens gaan rondneuzen op deze site:

http://www.blackviper.com/

:D WAUW ! srpchulp ...................:thumb:

Ikzelf vind die jouw systeem en hele uitleg gewoon PERFECT ! sommigen tips weliswaar aangepast zullen moeten worden enz. maar verder is perfect, net iets zoals seniorennet ongv. :D
is het jouw site ?? kan men' zich ook registreren of zo ??

Laatst bewerkt:
Hallo srpchulp

Dit is precies wat ik bedoelde.

Terwijl ik al half op weg was met mijn Services te vergeliken met dat wat in je lijst stond, vroeg ik me af

Zou dit ook automatisch of tenminste half-automatisch geregeld kunnen worden.

Dus alleen het programma bij de twijfel gevallen laten vragen wat wil je precies? En A of een H ?

Voor de rest niets dan goeds.

MVG
Jan Filarski :d

Voor zover ik weet bestaat er geen tooltje dat dit automatisch regelt. Dat zou mij overigens ook onverstandig lijken, want of bepaalde services aan of uit moeten staan is afhankelijk van veel factoren, waaronder niet in de laatste plaats de voorkeuren van de PC-gebruiker.
Het belangrijkste is dat u begrijpt wat een bepaalde service doet voordat u besluit deze aan/uit te zetten.

Minstens zo belangrijk als deze services, is de Taakplanner die veel van deze services aan zet als deze standaard op handmatig staan.
Ik heb me altijd al voorgenomen om ook een overzicht te maken van alle Taken die in de Taakplanner van Windows staan, wat die doen en of ze uitgezet kunnen worden, maar dat is een behoorlijke klus.

inmiddels weet ik wel al aardig welke windows taken uitgezet moeten worden om windows een stuk sneller te maken :-)

:D WAUW ! srpchulp ...................:thumb:

Ikzelf vind die jouw systeem en hele uitleg gewoon PERFECT ! sommigen tips weliswaar aangepast zullen moeten worden enz. maar verder is perfect, net iets zoals seniorennet ongv. :D
is het jouw site ?? kan men' zich ook registreren of zo ??

Dank voor de vriendelijke woorden.
De site is alleen voor het verstrekken van nuttige informatie en er is geen registratie nodig. Gewoon voor iedereen toegankelijk.
Inderdaad is veel informatie nog op XP gericht. Dat moet ik nog eens actualiseren, maar veel van XP is praktisch hetzelfde gebleven onder Windows 7.

Laatst bewerkt door een moderator:
:confused: Mjah dat klopt i.v.m. XP helaas ( ooit was ik fan ) op andere kant vind ik alles netjes echtwel :thumb:

I.v.m. registratie bedoel ik dat jouw site ziet aantrekkelijk uit en met registratie misschien kan je ook af/ en toe ondersteuning van goede computersystemen kenners tips gevers krijgen enz..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan