Kom niet op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cl001

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2007
In huis komt iedereen met desktop en laptops gewoon via de router op internet.
Helaas lukt dat niet met mijn eigen pc.

Ik heb een draadloze verbinding met een router. Signaalsterkte uitstekend.
Toegang allee lokaal.
Probleem vaststelling gedraaid. Verwijst naar adapter, maar lost niets op.
Router / modem uit en aan gezet maar leidt ook tot niets.

Wat kan ik nu nog meer doen om dit probleem op te lossen ?

Je vraag is helder, alleen de aanloop naar het probleem niet en juist dat zou een bijdrage kunnen leveren tot een mogelijke oplossing.
Het probleem :

- ontstond 'zomaar' ? -> terwijl je 1 minuut daarvoor nog wel verbinding had?
- ontstond na een nieuwe Windows installatie?
- anders.........?

Ik begin eigenlijk standaard met het installeren van de laatste drivers, in veel gevallen ben je dan al klaar. Anders moeten we inderdaad verder kijken.

Zo jammer dat een TS al weer zo snel offline is.

Het toeval wil dat ik vanochtend een wat oudere Compaq / HP laptop binnenkreeg. Een kennis wilde 'm eens lekker laten opfrissen. De 'ramp' machines van dit merk hebben echter ook 1 groot voordeel : met de F11 kun je tovertruuks uitvoeren, of anders gezegd, na het indrukken van de F11 bij het booten en een kleine 2 uurtjes wachten terwijl de machine volledig automatisch aan het 'stampen' ging, heeft de machine zichzelf volledig hersteld naar de fabrieksinstellingen.

Enigste dat niet werkte was de Wlan. Ik kreeg de machine draadloos op mijn thuisnetwerk (Win 7) met geen mogelijkheid aan de praat, ondanks het feit dat apparaatbeheer geen enkele foutmelding gaf en de draadloze adapter (dus) keurig netjes geïnstalleerd stond.
Daarom maar even bedraad verbonden en eerst Windows met ruim 380 MB ge-update. Wie schetst mijn verbazing toen na de update de machine zonder enig probleem draadloos het web op kon.

cl001...... misschien dat ook bij jou...................

Laatst bewerkt:
Ja, dan zal Windows gelijk nieuwere drivers hebben geïnstalleerd neem ik aan.

En inderdaad, soms even wat langer online blijven kan geen kwaad :P

Binnen ons huis werken diverse andere computers wel goed maar de mijne niet meer.
Het enigste wat ik kan bedenken is dat het gebeurd is nadat mijn dochter aan de slag is geweest met een versterker van het draadloos netwerk om op zolder ook een goed signaal te krijgen.
Overleg met iemand leverde op dat een Ping naar de router altijd op levert dat de host niet kan worden bereikt ( 1 keer viermaal niet en de tweede keer 3x niet ).
Heb een beetje het vermoeden dat er misschien iets aan de hand is met de netwerkkaarten, maar hoe kom ik daar achter ?

Ik begin eigenlijk standaard met het installeren van de laatste drivers, in veel gevallen ben je dan al klaar. Anders moeten we inderdaad verder kijken.

Als ik niet kom op internet hoe kom ik dan aan die drivers ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de gepostte berichten aandachtig zou hebben doorgelezen (met name mijn ervaringsprobleem met de wifi adapter in de 3e alinea en de 1-regelige 4e alinea...........), dan had je deze vraag niet gesteld!
Ik geef je een hint : alle laptops en desktops hebben naast Wlan ook een ...... aansluiting.

Laatst bewerkt:
Met draadje komen er 138 nieuwe mails binnen, er is dus weer verbinding.

Acht updates van Windows uitgevoerd.
Draadje er weer uit om te bekijken of draadloos weer werkt maar helaas.
Ondanks de afstand van slechts een meter tot de router komt er geen verbinding tot stand met internet.
Moet er een kaart worden vervangen of is er nog wat anders aan de hand ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Staan er uitroeptekens en / of cirkels met rode kruizen erin voor de netwerkadapter (in apparaatbeheer van het configscherm?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan