Leightweight Linux OS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuxICT

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2014
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een leightweight Linux OS.
De reden waarom ik een een lichte variant van Linux wil is omdat ik dit besturingssysteem op een 16GB usb stick wil booten, en deze als harde schijf wil gebruiken.
Ik moet met dit besturingssysteem kunnen Internetten, proxy instellen,Teamviewer en Flash player werkend erop zien te krijgen.
Op mijn werk zou ik deze willen gebruiken om zo vanaf afstand met Teamviewer radio te kunnen luisteren (de pc wordt aangesloten op een monitor met geluidsinstallatie)
Ook zou ik willen dat het een heel klein beetje grafisch is. Niet zoiets als Damn small Linux,
Enig idee welke besturingssystemen geschikt zijn?

Groet,

Lux

Ik raad je Lubuntu aan, is heel erg snel en doet het ook goed op oude computers. Heb er zelf ook flash, teamviewer en chrome (chromium) op gehad en dat werkt allemaal goed. Proxy is vast wel mogelijk maar dat heb ik nooit geprobeerd.
www.lubuntu.org

Ik raad je Lubuntu aan, is heel erg snel en doet het ook goed op oude computers. Heb er zelf ook flash, teamviewer en chrome (chromium) op gehad en dat werkt allemaal goed. Proxy is vast wel mogelijk maar dat heb ik nooit geprobeerd.
www.lubuntu.org

Bedankt voor je reactie,
Ik heb even naar de specificaties gekeken en je hebt minimaal 5GB ruimte nodig.
Als ik mijn 16GB USB wil gebruiken dan is dit eigenlijk al best wel veel.
Zijn er nog andere besturingssystemen?

Puppy linux of damn small linux. Beide obder de 100mb en voldoen aan de gestelde eisen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan