Booten vanaf USB en gebruiken als Harde Schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuxICT

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2014
Hallo!

Hoe kan ik mijn 16GB Kingston 2.0 USB gebruiken als harde schijf?
Ik wil vanaf mijn USB een kleine Linux OS booten en hierna de USB als harde schijf gebruiken om daarop mijn gegevens te bewaren.
Dus ik wil dat als ik mijn USB in een Thin Client steek dat deze dus werkt als harde schijf met het geïnstalleerde OSje.
Ik weet hoe ik een USB met een Linux OS boot vanaf de USB alleen ik heb geen idee hoe ik die hierna kan gebruiken als harde schijf.

Iemand die me kan helpen?

- Lux

Laatst bewerkt:
Heb je niet een D schijf? Die is namelijk gemaakt om te booten en heeft veel ruimte, in ieder geval bij mij.
Of ik ben heel dom dat ik niet weet dat dat alleen bij Windows is ofzo...

Een geheugen is niet geschikt als bootschijf.
Een geheugen is namelijk maar beperkt beschrijfbaar en een OS schrijft echt enorm veel/vaak.
Wat jij wilt kan wel, maar ik zou het alleen voor noodgevallen gebruiken, niet als standaard schijf.

Nee helaas niet,

Ik wil echt alleen de USB gebruiken zodat ik het besturingssysteem met de op geslagen instellingen gelijk vanaf de USB kan booten op de Thin Client.

Groet,

- Lux

Een geheugen is niet geschikt als bootschijf.
Een geheugen is namelijk maar beperkt beschrijfbaar en een OS schrijft echt enorm veel/vaak.
Wat jij wilt kan wel, maar ik zou het alleen voor noodgevallen gebruiken, niet als standaard schijf.

Heb je niet een D schijf? Die is namelijk gemaakt om te booten en heeft veel ruimte, in ieder geval bij mij.
Of ik ben heel dom dat ik niet weet dat dat alleen bij Windows is ofzo...

Nee helaas niet,

Ik wil echt alleen de USB gebruiken zodat ik het besturingssysteem met de opgeslagen instellingen gelijk vanaf de USB kan booten op de Thin Client.

Groet,

- Lux

Je kunt geen thin clients booten vanaf USB, hooguit firmware en andere updates op die thin client uitvoeren vanaf USB. Een thin client is géén normale pc!

Als opslag gebruiken binnen een sessie op de thin client kan wel, als je de juiste instellingen daarvoor doet (oftewel: USB apparaten 'meeneemt' in je Citrix/Terminal Server/etc. sessie) én de systeembeheerder het toestaat in de policies van die Citrix/Terminal Server/etc.

Tijs.

Dat is toch wel mogelijk?
http://www.tuxradar.com/content/how-install-linux-usb-flash-drive

Vervolgens plug je het usbtje in de Thin client, en start je het vanaf daar op.

Toch?

Het is een beetje jammer dat ik als ik op Make up Startdisk drukt en de gedownloade ISO selecteer dat er de volgende foutmelding komt:

"The installation failed please see /.usb-creator.log"
Als ik naar het log ga staat er dat de terminal deze niet kan vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan