naam@achternaam.nl + website

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Hallo Helpmij'ers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een domein voor onze familie.
Nu blijkt het .nl domein dat ik in gedachte had geregistreerd te zijn door een bedrijf dat de domeinnamen verhuurt (mag dit?). Het domein huren wil ik niet en daarom ben ik gaan kijken naar een .com domein. Ik dit domein intypen in de zoekbalk, maar iedere keer wordt ik doorverwezen naar google.com.

Ik heb nu opgezocht wie de eigenaar van het domein is en bij wie deze wordt gehost. Het blijkt dat de overeenkomst tussen de host en de eigenaar verlopen is en heb dus de host gecontacteerd of ik misschien het domein kan overnemen. (k heb geen idee of dit kan, misschien weten jullie dat?)

Afijn, ik wil dus een domein registreren, vooral voor het [naam]@[achternaam].[extentie] maar ik wil er ook een (kleine, eenvoudige) website bij maken met bijvoorbeeld een link naar de online stamboom die ik heb gemaakt. Ook wil ik dat andere familie leden de site kunnen aanpassen door in te loggen op een aparte pagina met een gebruikersnaam en wachtwoord. Ook wil ik dat als mensen het wachtwoord van hun email vergeten zijn of deze willen wijzigen dit kunnen bewerken op een pagina.
Ook een [voornaam].[achternaam].nl/com zou ik willen maken voor iedereen die dat wil. Deze subdomeinen (toch?) moeten alleen door degene die die hebben aangevraagd bewerkt kunnen worden.

Heeft iemand een idee waar ik dit kan doen?

Ik heb wel wat ervaring met het maken van websites maar ik ben ook absoluut geen internet expert!

Ik hoor graag van jullie

Helpendehand

Laatst bewerkt:
Als je toch al een website hebt zou je ook een tk domein gratis kunnen regelen, zelf in minder dan 10 minuten......
http://www.dot.tk/nl/index.html
Registreer je en maak een domeinnaam aan en link die in je profiel aan de website die je al hebt.
Kijk even aan of dit goed genoeg werkt... het is iig gratis zonder spam...
Een keer per jaar moet je even vernieuwen anders is de webnaam tijdelijk alleen maar tegen betaling terug te krijgen.... maar als je even geduld hebt komt ie met een paar weken weer vrij, dus even in de gaten houden dat je op tijd weer je profiel ververst.

PS: je bent niet dan de enige...
https://www.google.nl/search?q=gene...q=familie+site:tk&rls=org.mozilla:nl:official
of
https://www.google.nl/search?q=gene...nnel=fflb&gfe_rd=cr&ei=VerCU8CmK9Hl-gbY_oGYAg

PS: ik doe het al zeker ca 10 jaar zo...

Mailadressen.... zat bij gmail en hotmail... iets als :
familienaam@hotmail.com
familienaam@gmail.com
daar heb je geen hoster voor nodig...

Laatst bewerkt:
Als het .com domein niet meer geregistreerd is dan kun je dit gewoon registreren. Wel is het zo dat er na het verlopen van een domeinregistratie een retentieperiode is afgesproken waarbij de vorige eigenaar nog even de tijd heeft om na te denken. Echter na deze periode (voor .nl is dit 3 maanden) is het domein definitief vrij en kan door iedereen geregistreerd worden.

Je. De rechtmatige eigenaar van een domein mag er mee doen wat hij wil. Dus ook verhuren.

Ik denk er aan om nu een .net domein te nemen zoals @tecsmen zei.
maar heeft iemand hier een idee voor:
Afijn, ik wil dus een domein registreren, vooral voor het [naam]@[achternaam].[extentie] maar ik wil er ook een (kleine, eenvoudige) website bij maken met bijvoorbeeld een link naar de online stamboom die ik heb gemaakt. Ook wil ik dat andere familie leden de site kunnen aanpassen door in te loggen op een aparte pagina met een gebruikersnaam en wachtwoord. Ook wil ik dat als mensen het wachtwoord van hun email vergeten zijn of deze willen wijzigen dit kunnen bewerken op een pagina.
Ook een [voornaam].[achternaam].nl/com zou ik willen maken voor iedereen die dat wil. Deze subdomeinen (toch?) moeten alleen door degene die die hebben aangevraagd bewerkt kunnen worden.

In het kort:
a. je wilt een stamboom publiceren
b. je wilt gebruikersaccounts voor meerdere familieleden
c. je wilt subdomeinen voor meerdere familieleden

Dat roept een paar vragen op:

1. Blijkbaar is die stamboom al klaar. Waarmee heb je die gemaakt? Met speciale genealogische software?
Antwoord op deze vraag is relevant voor het eventueel kunnen opnemen van de bestaande stamboom in je nieuwe website.

2. Hoevéél familieleden wil je toegang geven
3. en welke functionaliteiten moeten ze straks kunnen gebruiken op jouw website

4. Hoevéél familieleden wil je de beschikking geven over een eigen subdomein

In principe zouden de bekende CMS-en kunnen voldoen, denk aan Wordpress, Joomla, Drupal e.d.
Ik heb zelf ervaring met de multisite-functie van Wordpress
waarbij je met één geinstalleerd Wordpress-pakket meerdere aparte (sub-)websites kunt onderhouden.

(maar ik pleit niet per sé voor Wordpress)

Mijn tante heeft ook een stamboom gemaakt van onze familie en een ander familielid heeft een website gemaakt. Op die website kan ieder familielid zijn eigen stamboom invullen.
Het is gemaakt met www.myheritage.nl/
Onze heeft dan een eigen naar achter www.myheritage.nl/ dus dan wordt het voor ons www.myheritage.nl/site-xxxxxx/verburgt
Je zou dan een domeinnaam kunnen kopen en deze laten doorverwijzen naar je stamboom website.

Overigens hebben wij een grote familie; alle familieleden kunnen er op met hun eigen inlog gegevens en men kan dan de stamboom op hun eigen manier inrichten. De stamboom zelf is er dus al, maar je kan dan zelf bepalen welke foto's je wilt, of geen...of welke gegevens je erop wilt.

In het kort:
a. je wilt een stamboom publiceren
b. je wilt gebruikersaccounts voor meerdere familieleden
c. je wilt subdomeinen voor meerdere familieleden

Dat roept een paar vragen op:

1. Blijkbaar is die stamboom al klaar. Waarmee heb je die gemaakt? Met speciale genealogische software?
Antwoord op deze vraag is relevant voor het eventueel kunnen opnemen van de bestaande stamboom in je nieuwe website.
Ik heb een stamboom gemaakt bij Mudia.com maar ik heb hem ook geëxporteerd als .gecom bestand

2. Hoevéél familieleden wil je toegang geven
Ik wil iedereen die dat wil toegang geven
3. en welke functionaliteiten moeten ze straks kunnen gebruiken op jouw website
Ze moeten alleen hun eigen site/pagina kunnen bewerken

4. Hoevéél familieleden wil je de beschikking geven over een eigen subdomein
Ik heb onbeperkt subdomeinen maar een site.com/{naam} kan ook

In principe zouden de bekende CMS-en kunnen voldoen, denk aan Wordpress, Joomla, Drupal e.d.
Ik heb zelf ervaring met de multisite-functie van Wordpress
waarbij je met één geinstalleerd Wordpress-pakket meerdere aparte (sub-)websites kunt onderhouden.

(maar ik pleit niet per sé voor Wordpress)

Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan