Rechten op map aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

the master

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Hoi,

Ik heb een map op een Server 2008 server.
De rechten op de map moeten aangepast worden om een paar dingen te blokkeren.
Heb alleen geen idee welke instellingen ik nu moet hebben

Het volgende zou ingesteld moeten worden.
- Er kunnen bestanden uit de map gekopieerd worden. (De bestanden openen en lezen mag wel gewoon)
- Er mogen nieuwe bestanden toegevoegd worden.
- De bestanden mogen NIET verwijdert of geknipt worden.

Moet ik nu de alleen lees rechten toevoegen. Of kun je dan het bestand ook niet uit de map kopiëren?
En kun je dan wel bestanden toevoegen die dezelfde rechten krijgen.

rechten.jpg

Alvast bedankt

Maarten

Laatst bewerkt:
Niet helemaal duidelijk maar jah oke even kijken wat anders,
deze machtigingen zijn naar jou zelf genoemd toch ?? en jij hebt dat daar zelf ook alles aan-geklikt klopt toch ?( overweg met Engl. kan je niet goed ? )
ALS maar nu alleen maar om jouwe machtigingen hier gaat, dan natuurlijk je moet alles aan-gevinkt laten staan ..
Anders ALS jij uit-vinkt dat bestanden mogen NIET verwijdert of geknipt worden ( dat is ongv.-deletes als je uit-vinkt ) dan betekend dat jijzelf gewenste/ of ongewenste bestanden niet zal kunnen verwijderen, en dat is geen bedoeling toch ??

Dus leg maar beter uit wat dat is en wat je precies met machtigingen wil of bedoel ?? :( dan krijg je ook hier meer van andere gebruikers tips :D

Laatst bewerkt:
Ok,
Voor de duidelijkheid.
Het gaat om een map die de rechten heeft overgenomen van de bovenliggende map.
Ik denk dat ik de Deny moet aanvinken voor de Delete + Delete subfolders and files.

Het gaat hier niet om rechten voor mijzelf.
Ik ben de Administrator en er is een groep met gebruikers die in deze map mag.
Op dit moment mogen ze alles maar er worden weleens bestanden verwijdert wat niet de bedoeling is.

De bestanden mogen dus niet verwijdert worden maar wel gebruikt voor andere dingen.
Zoals kopiëren of lezen en ook zouden ze zelf nieuwe bestanden mogen toevoegen.

;) Zie je nu ?, natuurlijk dat je dat weet :D dus ALS maar nu niet over jouw rechten gaat maar om rechten aan iemand anders te verlenen, dan moet je zeker rechten welke je niet verlenen wil, als Deny aangeven ...

Als eerst bedankt voor je reacties!

Maar ik begrijp de helft niet van wat je zegt. Sorry
Ik moet ontcijferen wat je precies wilt zeggen.

dus ALS maar nu niet over jouw rechten gaat
Dit begrijp ik bijvoorbeeld niet helemaal.

-----------------------------
Uiteraard begrijp ik dat als ik een deny geeft dat het dan niet meer gedaan kan worden.
Dus een Deny op "Delete" betekend dat de gebruiker niks kan verwijderen.

Wat ik wil weten is: Als ik een deny geeft op "Delete" en "Delete subfolders and files" of ik dan voldoende heb uitgeschakeld.

Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost.
De 2 opties die ik ingesteld heb zijn de goed.
Ik ga de melding sluiten.

Het gaat hier niet om rechten voor mijzelf. <( >dat jij zei :D )met andere woorden dat betekend

dus ALS maar nu niet over jouw rechten gaat

En natuurlijk Deny zoals je nu zegt dat je weet betekend iets dat iemand anders niet kan, of rechten op heeft ...:D;)

Als eerst bedankt voor je reacties!
Wat ik wil weten is: Als ik een deny geeft op "Delete" en "Delete subfolders and files" of ik dan voldoende heb uitgeschakeld.

Maar je wou alleen maar dat iemand wat niet verwijderen kan, toch ? en dat is volgens mij wel voldoende :( of je nog wat op deny instellen wil ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan