Explorer.exe uitgeschakelt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coenvt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
beste,

ik heb een klein probleempje.

omdat ik explorer.exe heb uitgeschakeld in het taakbeheer heb ik geen achtergrond, taakbalk of start meer bij windows 8.
via F1 > helpdesk kwam ik gelukkig nog wel op internet. maar verder is mijn scherm 100% groen

ik heb hem uitgeschakeld omdat ik ergens eens las dat dat soms de oorzaak kan zijn als je externe hardeschijf maar aan blijft geven dat hij in gebruik is (bij het veilig uithalen).

maargoed, hoe krijg ik dit terug gedraaid? mn home-knop van windows heeft ook geen resultaat.

Groet, Coen

dankzij dit (http://www.helpmij.nl/forum/showthr...exe-verwijderd?highlight=explorer.exe)bericht is het me gelukkig toch gelukt

daarin stond inderdaad ook om de pc terug te zetten maar na afsluiten/opstarten had ik gewoon weer beeld dus mocht ik nog problemen ondervinden, dan zal ik zeker dit doen maar omdat hij nu wel goed opstart laat ik voor wat het is.

hamvraag vanuit mijn kant, wat moet ik wel uitzetten om mn externe hardeschijf eruit te halen?

daar twijfel ik in eerste instantie niet aan. ik kan wel het een en ander met computers maar een ster ben ik niet.

aan de andere kant, het lijkt me wel dat er iets wordt gedraaid in die harddisk maar wat, dat zou ik niet weten

Wat ik bedoel, is dat een externe harde schijf met een USB kabel op je PC aangesloten zal zijn. Die kun je er zo uit trekken. Daarvoor hoef je niet eerst iets uit te zetten. En zeker Explorer niet, dat is zo'n beetje het hart van Windows.

oké, waarom geeft windows dan wel mij de gelegenheid om het op een veilige manier eruit te halen?

dus als ik het goed begrijp hoef ik dus niet veilig uitwerpen te doen bij mijn externe harde schijf?

op een andere pc (geen windows 8) gaf hij de melding dat er het apparaat geluid nog aan stond. na rondzoeken vond ik dat ik explorer.exe uit moest zetten en de pc herstarten. het werkte toen prima, vandaar dat ik dat hier weer gedaan had

In Windows 8 is het veilig verwijderen van een externe HD niet nodig, tenzij er een programma draait dat gegevens van die schijf in gebruik heeft. Maar dan moet je uiteraard dat programma afsluiten.

Wat Explorer betreft over je opmerking m.b.t. geluid kan ik me iets voorstellen. Maar als je Explorer stopt, kun je weinig tot niks meer. Wat je wel kunt doen is Explorer herstarten d.m.v. de volgende commando's in een batch file:
Code:
taskkill /IM explorer.exe /F
cmd /c explorer

Explorer wordt dan gestopt en alles dat door Explorer in gebruik was is dan vrijgegeven. Explorer wordt dan ook direct weer opgestart zodat je niet je PC hoeft te herstarten maar vrijwel direct weer verder kunt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan