gedeelte uit een csv met vba in excel laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Kan iemand mij helpen met een code voor het importeren van een csv bestand in excel, maar met de mogelijkheid om met messagebox een bestand te selecteren en de mogelijkheid een klantnummer in te voeren, zodat dan alleen uit het geselecteerde bestand alle rijen en kolommen van die klant geladen worden.

Nog mooier zou het zijn als de code een csv bestand kan splitsen in meerdere excelbestanden op basis van klantnummer.
Dus per klantnummer een los excelbestand.

Het klantnummer staat in alle bestanden in kolom C.

En helemaal geweldig zou het zijn als ook nog maandelijkse een nieuw csv bestand geladen kan worden, die op basis van een uniek IDnr een regel ververst/overschrijft en nieuwe IDnrs toevoegd en IDnrs die in het nieuwe bestand niet meer voorkomen, wegschrijft naar een apart bestand. De unieke IDnrs staan altijd in kolom A

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Is dit een VBA vraag of een 'lever mij een applicatie' vraag ?

Is dit een VBA vraag of een 'lever mij een applicatie' vraag ?

=VBA vraag

Ben beginneling. Heb begincursus gedaan, maar daar kwam dat niet in voor.
Heb wat gemaakt door een macro op te nemen en die importeert netjes een gehele csv, maar nu wil ik graag stapje verder.
Kan het op internet niet vinden, en heb vandaag n.a.v. tip hier ergens op de site het boek: Leer Jezelf Professioneel Visual Basic Voor Applications van Wim de Groot besteld.
Wil graag zelf hier handig in worden, want doe nu heel veel handelingen met enorm grote csv bestanden in excel.

"Lever mij een applicatie" daar zit voor mij de uitdaging niet in :)

Als je een voorbeeld CSV bestand kunt plaatsen wil ik deel 1 van je verhaal wel voor je maken. Daar kun je dan zelf verder mee stoeien en er eventueel een nieuwe vraag over stellen.

Wat betreft deel 2 van je verhaal, is het dan niet handiger om 1 document te hebben met de klanten opgesplitst per Blad?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan