Waar is de mail gebleven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickgoedhart

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2013
Goedemiddag,

Wij hebben een emailadres dat van buitenaf bereikbaar is voor onze klanten.
3 collega's van mij moeten deze mail krijgen maar die hebben ze niet gekregen (ze zaten nested in een distributiegroep). Dit is inmiddels verholpen maar de mail die in het verleden(laatste 2 weken) gestuurd is naar dat adres, waar is dat gebleven???
Kunnen we die nog ergens terugvinden? De klanten hebben geen foutmelding gekregen dat hun mail niet aangekomen is.

Wie kan mij helpen?

Gr. Patrick

Uh... Dacht je dat we met zo weinig informatie tips zouden kunnen geven?
a. Welk mailsysteem gebruiken jullie?
b. Zit er nog een (anti-spam/anti-virus/etc.) mailserver voor jullie eigen mailsysteem?
c. Welke anti-spam maatregelen hebben jullie genomen? Denk aan greylisting etc.
d. Welke terugmeldingen zijn ingesteld in jullie mailsysteem en (indien van toepassing) in de mailscrub server vóór jullie mailsysteem? Vertraging, non-delivery reports etc.
e. Wat is nu precies het probleem? Was er een distributiegroep met helemaal geen leden er in? En naar die lege distributiegroep is mail gestuurd?
Indien ja, en het betreft Microsoft Exchange, dan ziet het er somber uit voor de mailtjes. Zie hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
Uh... Dacht je dat we met zo weinig informatie tips zouden kunnen geven?
a. Welk mailsysteem gebruiken jullie?
b. Zit er nog een (anti-spam/anti-virus/etc.) mailserver voor jullie eigen mailsysteem?
c. Welke anti-spam maatregelen hebben jullie genomen? Denk aan greylisting etc.
d. Welke terugmeldingen zijn ingesteld in jullie mailsysteem en (indien van toepassing) in de mailscrub server vóór jullie mailsysteem? Vertraging, non-delivery reports etc.
e. Wat is nu precies het probleem? Was er een distributiegroep met helemaal geen leden er in? En naar die lege distributiegroep is mail gestuurd?
Indien ja, en het betreft Microsoft Exchange, dan ziet het er somber uit voor de mailtjes. Zie hier

Tijs.

Het is inderdaad wat weinig info he?? Sorry,

a. Het betreft een Exchange Server 2010
b. met daarvoor Symantec Mail Security for Microsoft Exchange.
c. nvt
d. nvt
e. In de distributiegroep zat een AD groep maar dat werkte dus niet. Ik heb nu alle leden los in de distributiegroep gestopt en nu gaat het goed. Het gaat inderdaad om de mailtjes die in de tussentijd verzonden zijn. Ik ga je artikel even lezen, waarschijnlijk lees is daar dat ik ze niet meer terug kan halen ;-)

Bedankt voor je hulp

Je enige optie is dat er nog meerdere collega´s in die distributiegroep zaten (naast die 3 personen). Daar zou je de email nog terug kunnen vinden. In alle andere gevallen vrees ik dat ze definitief weg zijn.

[Gedeeltelijk off-topic tip]
Dergelijke aparte mailvoorzieningen (verzendlijsten, mail-enabled publieke folders etc.) test ik na instellen altijd vanaf een externe mailprovider (hotmail, gmail of andere). Het is een kleine moeite en signaleert problemen voordat het externen raakt.
[/Gedeeltelijk off-topic tip]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan