DVD afspelen op VLC werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnaOakes

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2014
Ik wil graag een filmpje bekijken en ik gebruik het programma VLC, wat overigens altijd goed werkte. Maar als ik mijn dvd wil afspelen krijg een taalselectie te zien (English en Nederlands) op een zwart scherm. http://postimg.org/image/mq2vfphkx/ Als ik op één van die "links" klik doet hij helemaal niets.

Het is een originele dvd en op andere apparaten doet het DVD het wel. Andere DVD's doen het ook niet. Wat moet ik doen? Ik heb VLC opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft gelden.

Groet,

Anna

Laatst bewerkt:
Open de DVD en gebruik dan de VLC Player om het bestand VIDEO_TS.IFO af te spelen.

Dat werkt niet, blijkbaar... Die is 26 kB en ik zie alleen het logo van VLC.

Welkom op helpmij.nl :thumb:

Ben zo vrij geweest om je vraag te verplaatsten van de televisie afdeling naar de afdeling mediaspeler, daar gaat je vraag uiteindelijk om. Hier komt je vraag meer tot zijn recht.
Succes.

Welkom,
aan de DVD's ligt het dus niet, alleen wanneer jullie DVD's allemaal bekrast zijn moet je weten dat die niet door de meeste computerprogramma's afgespeeld worden. Het beeld blijft bij fouten in de bestanden zwart.

Voor het afspelen heb je codex nodig. Deze bevatten de regels waaraan een speler zich houden moet bij bepaalde video. Download hiervoor eens K-Lite Codex Pack.

Een speler die wél beschadigde video afspeelt en zelfs terwijl je iets nog aan het downloaden bent, is KMPLayer. Deze geavanceerde speler wordt wel eens geleverd met allerlei andere programma's die je dan moet uitvinken dus bij het installeren goed lezen. KMPlayer heeft ingebouwde codex. Meestal heb je ook de goede codex wanneer je Mediaspeler van Windows update. Gebruik je Mediaspeler niet, dan moet je ze gaan downloaden. K-Lite Codex Pack is de veilige en meest gebruikte oplossing hiervoor. Succes.

Dat werkt niet, blijkbaar... Die is 26 kB en ik zie alleen het logo van VLC.

Als het een goede DVD is dan werkt dat gewoon. De grootte staat daar los van.
Wat gebeurd er als je dubbelklikt op dat bestand? En wat voor een bestanden staan er nog meer bij?

Laatst bewerkt:
Ik zou het zo doen: Deïnstalleer VLC Player, installeer VLC Player daarna opnieuw, maar geef daarbij in ieder geval aan dat je je eerdere instellingen wilt 'vergeten', dus dat je met VLC helemaal opnieuw wilt beginnen. Ik weet even uit mijn hoofd niet waar die optie voorbij komt, maar hij is er wel degelijk.

Een codec zou je met VLC niet nodig moeten hebben voor DVD's, dus er moet iets mis zijn met je huidige VLC-installatie. Vandaar dat je (wat mij betreft) VLC zo kaal mogelijk moet herinstalleren.

Tijs.

Dat is fijn om te horen, maar:
a. We horen graag terug welke actie van jou het probleem (uiteindelijk) verholpen heeft. Dus dat nog even terugmelden, ajb.
b. Je moet deze vraag nog even als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan