Beste,
Ik ben bezig met een verbeter voorstel voor een werkproces en gebruik hierbij het hulpprogramma Excel.
Momenteel heb ik in Excel fictieve orders opgesteld met daarbij de benodigde artikelen en aantallen.
Het doel is om Excel te laten berekenen welke doos het geschikts is en hoeveel dozen(colli) er in totaal nodig zijn per order.
Hierbij heb ik de volgende gegevens:
- Orderlijst
- afmetingen standaard dozen
- afmetingen alle verschillende artikelen
- per maat doos berekend hoe vaak elk artikel er in past.
Dit is allemaal te vinden op Blad1 in de Excel file(zie bijlage)
Nu rest mij nog een formule te ontwikkelen die ervoor zorgt dat er per order wordt aangegeven welke dozen er nodig zijn en hoeveel.
In blad 3 en 4 is al een begin gemaakt met en bouwen van de formule. Nu is het mij gelukt om de benodigde artikelen toe te wijzen aan een doos bij x aantal.
Zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen?
Ik kijk uit naar de reacties.
Groetjes,
Wouter
Bekijk bijlage Formule opbouw DPD verbeterproces.xlsx
Ik ben bezig met een verbeter voorstel voor een werkproces en gebruik hierbij het hulpprogramma Excel.
Momenteel heb ik in Excel fictieve orders opgesteld met daarbij de benodigde artikelen en aantallen.
Het doel is om Excel te laten berekenen welke doos het geschikts is en hoeveel dozen(colli) er in totaal nodig zijn per order.
Hierbij heb ik de volgende gegevens:
- Orderlijst
- afmetingen standaard dozen
- afmetingen alle verschillende artikelen
- per maat doos berekend hoe vaak elk artikel er in past.
Dit is allemaal te vinden op Blad1 in de Excel file(zie bijlage)
Nu rest mij nog een formule te ontwikkelen die ervoor zorgt dat er per order wordt aangegeven welke dozen er nodig zijn en hoeveel.
In blad 3 en 4 is al een begin gemaakt met en bouwen van de formule. Nu is het mij gelukt om de benodigde artikelen toe te wijzen aan een doos bij x aantal.
Zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen?
Ik kijk uit naar de reacties.
Groetjes,
Wouter
Bekijk bijlage Formule opbouw DPD verbeterproces.xlsx