opnieuw installeren windows 8 oem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ottermannetje

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2012
hallo iedereen.
ik wil windows technical preview installeren op mijn laptop met een dual boot dus ook nog mijn windows 8 behouden.
maar aangezien het kan misgaan wil ik vragen of ik windows 8 daarna gewoon opnieuw kan installeren. er zit nu een oem versie op maar ik heb wel de sleutel gevonden. zou ik die sleutel gewoon in kunnen voeren?
groetjess merijn

Als je een oem versie hebt van win 8, ga ik er vanuit dat je een herstelpartitie hebt, dan heb je de org key ook niet direct nodig. Meestal staat die wel ergens op je laptop of pc waar de oem vooraf op geinstalleerd staat.

ik heb inderdaad een herstelparitie( denk ik, als ik een nieuwe probeer aan te maken geeft zegt hij dit in cmd: the recovery image cannot be written.
Error Code - 0x8004a004) als ik hem in configuratiescherm op een usb probeer te zetten heb ik 16gb nodig. maar die heb ik niet :( ook geen geld om te kopen.
is er nog een andere oplossing?
groetjess
oja ik heb ook geen cddrive in mn laptop dus dat wordt m ook niet

en als het wel goed gaat en ik wil weer terug naar windows kan ik dan gewoon vanuit win8 mn a: partitie verwijderen? (die heb ik aangemaakt voor technical preview)
groetjess

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat de meest veilige oplossing is, is om hem in een virtuele omgeving te installeren via virtual box of vmware .
Dan kan er met de pc niks fout gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan