MarcMangelschots
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 mei 2012
Ik wil het aantal overnachtingen berekenen tussen een starttijd en een eindtijd.
Het probleem is dat er in deze cel ook uurgegevens zijn opgenomen wat rare resultaten oplevert.
Ik geef 2 voorbeelden die het probleem hopelijk duidelijk maken:
Starttijd: 25/08/14 16:00
Eindtijd: 26/08/14 09:00
De formule Eindtijd - Starttijd geeft 0,625 terwijl ik als resultaat 1 nodig heb.
Bij Starttijd: 25/08/14 16:00
Eindtijd: 26/08/14 20:00
Dan geeft dezelfde formulie Eindtijd - Starttijd 1,083 en zou ik via afronden wel tot 1 kunnen komen maar in het vorige geval lukt afronden natuurlijk niet.
Dus ofwel moet ik een manier vinden om de uren buiten beschouwing te laten maar het is net dat waarvan ik niet weet hoe dit te doen.
Ongetwijfeld zijn er hier bollebozen die dit wel weten.
Hierbij een documentje wat het hopelijk nog wat aanschouwelijker maakt.
Bekijk bijlage berekening overnachtingen.xlsx
Hartelijk dank alvast.
Marc
Het probleem is dat er in deze cel ook uurgegevens zijn opgenomen wat rare resultaten oplevert.
Ik geef 2 voorbeelden die het probleem hopelijk duidelijk maken:
Starttijd: 25/08/14 16:00
Eindtijd: 26/08/14 09:00
De formule Eindtijd - Starttijd geeft 0,625 terwijl ik als resultaat 1 nodig heb.
Bij Starttijd: 25/08/14 16:00
Eindtijd: 26/08/14 20:00
Dan geeft dezelfde formulie Eindtijd - Starttijd 1,083 en zou ik via afronden wel tot 1 kunnen komen maar in het vorige geval lukt afronden natuurlijk niet.
Dus ofwel moet ik een manier vinden om de uren buiten beschouwing te laten maar het is net dat waarvan ik niet weet hoe dit te doen.
Ongetwijfeld zijn er hier bollebozen die dit wel weten.
Hierbij een documentje wat het hopelijk nog wat aanschouwelijker maakt.
Bekijk bijlage berekening overnachtingen.xlsx
Hartelijk dank alvast.
Marc
Laatst bewerkt: