eenvoudige manier om je website voor smartphone gebruikers leesbaarder te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzolini

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
Graag zou ik mijn website voor smartphone gebruiker duidelijker leesbaar willen maken.

Ik heb al het één en ander op het internet gelezen, wat is de eenvoudigste manier om dit te doen.

Het is de bedoeling dat de twee versies dezelfde inhoud blijven hebben.

@googlemuscle
Helemaal mee eens. Maar ik begrijp van TS dat er een bestaande website is. Het hangt een beetje af van de leeftijd (lees: gebruikte techniek) van die website. Meestal is het handiger om dan de gehele site eens onder handen te nemen en alle css te optimaleren voor responsive gebruik en media queries.

@renzolini
Je vraag is al veel gesteld. Er zijn helaas geen wondermiddelen die dit eenvoudig voor je oplossen. Als Javascript en jQuery je niet zoveel zeggen dan hoef je het niet te zoeken in een framework.

Laatst bewerkt:
Over het algemeen als je een website goed op mobiel wilt weergeven ga je al snel toe naar Responsive webdesign.
Responsive webdesign wilt zeggen dat de layout van jou website met behulp van @media tags zich aanpast aan de grootte van het beeldscherm. Op deze manier is je website goed leesbaar op een desktop, telefoon en tablet.
Ik zou bijna zeggen dat het een must is voor een website tegenwoordig omdat een zeer groot gedeelte van je bezoekers tegenwoordig mobiel komt.

Voor het maken van een responsive website raad ik je TwitterBootstrap aan (http://getbootstrap.com/). Bootstrap is een css/js libary waarin heel erg veel dingen ingebouwd zitten. Een greep hieruit
- Responsive ondersteuning
- kolom systeem, waarmee je makkelijk een basis structuur kan vormen
- Standaard css voor ondermeer menu's, tabs, carousel, button enz.

Oke ik geef toe deze manier is niet heel eenvoudig in de zin het is even in een middagje geregeld. Maar het resultaat is wel heel erg goed :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan