• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overuren berekening tussen 22:00 en 06:00 uur en vraagje over +1 in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

siras

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2012
hallo,

Kan iemand mij met bovenstaande vraag helpen. De vraagstelling is duidelijk in het bijgevoegde excelbestand.
Ik werk met Excel 2010.

Wat zou het fijn zijn als ik weer een beetje meer leer van dit geweldige programma:)

Dank jullie wel.

TieskeBekijk bijlage hoeveel overuren.xlsx

Voor Excel is 24uren gelijk aan 1
die +1 wordt dus gebruikt als de uren doorlopen naar een volgende dag.
In uw geval wordt er dus gekeken als de eindtijd kleiner is dan de begintijd , moet er een dag bijgeteld worden.

Maar even een speel voorbeeldje geplaatst. Werkt alleen bij ± het gevraagde interval.:d

Bijlagen

Voor Excel is 24uren gelijk aan 1
die +1 wordt dus gebruikt als de uren doorlopen naar een volgende dag.
In uw geval wordt er dus gekeken als de eindtijd kleiner is dan de begintijd , moet er een dag bijgeteld worden.

Helemaal duidelijk! Thanks:thumb:

uren omzetten van 0:15 naar 0:25, 0:30 naar 0:50, 0:45 naar 0:75, 0:00 blijft 0:00

Maar even een speel voorbeeldje geplaatst. Werkt alleen bij ± het gevraagde interval.:d

Geweldig!!!:thumb:Bekijk bijlage vraag 2 urenregistratie met overuren.xlsx maar heb nog een vraagje erbij. Ik heb in de bijlage geprobeerd mijn vraag te verduidelijken.

Kunt u, of iemand anders, mij hiermee helpen??

Dank, dank, dank:)

@Leotaxi,
Jouw formule doet waar de TS om vraagt maar heeft als nadeel dat je er niet meer mee rekenen kan. Als je een tijdnotatie vermenigvuldigt met 24 en de celeigenschappen op getal zet dan ben je er ook.

Bijlagen

Wat zou het fijn zijn als ik weer een beetje meer leer van dit geweldige programma
Blijkbaar niet geleerd uit het bestandje in #1 wat die * 24 doet:cool:

Danke, danke, danke en wat een oplettendheid! @ Leotaxi. Alles is helemaal duidelijk. Wens u een fijn weekend. :)
@Leotaxi,
Jouw formule doet waar de TS om vraagt maar heeft als nadeel dat je er niet meer mee rekenen kan. Als je een tijdnotatie vermenigvuldigt met 24 en de celeigenschappen op getal zet dan ben je er ook.

Je moet de grondlegger van het antwoord bedanken #2:D En even de vraag op opgelost zetten.

toch nog iets niet helemaal duidelijk zie onderste tekstvak in bijlage

De overuren worden nog niet helemaal juist berekend. Als er bijvoorbeeld gewerkt wordt tot 02:30 uur wordt er geteld vanaf 00:00 uur en niet vanaf 22:00 uur. Zie bijlage. Help, help, oh wie weet hoe ik dat aan moet pakken?Bekijk bijlage vraag 3 urenregistratie met overuren L.xlsx

@ Ven A

helemaal waar, en enige bedoeling is om er mee verder te rekenen
dus ik sla dat op in mijn intern geheugen :d

@ sylvester
Bedankt voor het wijzen op de fout. En deze keer zonder de vba versie. Je bent werkelijk een master in mijn ogen als het over uren gaat.:)
En anders ook natuurlijk:;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan