Kan windows wachtwoord niet wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvldj

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2007
Geachte forumleden,
Ik heb een eigenaardig probleem. Bij het inloggen wordt een wachtwoord gevraagd (is zo ingesteld). Als ik mijn wachtwoord invoer zegt windows dat het wachtwoord niet correct is. Via andere software kan ik het inlogscherm omzeilen. Ik probeer nu vanuit Windows mijn wachtwoord te wijzigen........... weer krijg ik te horen dat mijn wachtwoord niet correct is. Vervolgens heb ik software gebruikt die buiten windows om de gelegenheid biedt om wachtwoordt te wijzigen.....hierin wordt gezegd dat mijn wachtwoord 'leeg' is, ofwel, ik zou geen wachtwoord hebben. Echter, bovenstaande acties met een leeg wachtwoord geeft ook 'Incorrect wachtwoord' op. Iemand enig idee?
Dank voor jullie moeite,
Groet,
Rob

Maak een nieuwe admin user aan en login als die.
Dan
r-muis op Mijn computer
kies voor beheren
ga naar users
en r-muis op jou account naam
kies voor nieuw wachtwoord
en vul dat in.
Er wordt nu nl niet gevraagd om het oude wachtwoord.. dus moet het werken.
Login uit als admin en log nu in als jezelf.

Maak een nieuwe admin user aan en login als die
Als je niet kunt inloggen kun je ook geen nieuw account aanmaken. :o
Start in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) en kies voor veilige modus met opdrachtprompt.
Typ achter de prompt:
net user administrator /active:yes (Let op de spaties)
Entertoets
Herstart de pc en log in als administrator, wachtwoord= entertoets drukken (indien nooit een w.w. is ingesteld).
Als dat allemaal lukt doe dan windowstoets + r en typ
control userpasswords2
enter
Haal het vinkje weg bij "Gebruikers moeten een wachtwoord gebruiken enz." en start opnieuw op, stel evt. opnieuw een wachtwoord in via vorige opdracht (control userpasswords2).
Ik zou wel aanraden eerst een antivirusprogramma en antispywareprogramma de pc grondig te laten scannen door verschillende programma's.
Laat het even weten en ik geef je een paar nuttige links.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan