Linkchecker geeft steeds valse meldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Hoi allemaal,
De linkchecker Xenu geeft steeds een aantal links aan als dode links (steeds de zelfde) die niet dood blijken te zijn.
Iemand een idee wat dit betekent?

Hmm, in de faq van Xenu:

11.Does it work on Windows NT 3.51?
One user said it worked fine after he copied a version of WININET.DLL from a Windows 95 system standing nearby, and put it into the directory where Xenu's Link Sleuth(TM) was installed.

Dat is wel heeeeeel erg oud zeg. Of bedoel je een andere tool?

Laatst bewerkt:
Het verbaast ook mij dat de maker van Xenu teruggaat tot Windows 3.xx, want wie gebruikt dat nog? Maar in een van de websites die ik onderhoud zie ik in de statistiek dat er nog enkele lieden zijn die Windows 3.xx gebruiken. De maker van Xenu meldt dat het ook geschikt is voor mijn OS (Windows 7). Ik heb in de loop der jaren veel link-checkers geprobeerd en daarbij gemerkt dat het maken van die tool blijkbaar lastig is, want elke link-checker laat steken vallen.

Ik zelf gebruik ook een Linkchecker o mijn Worpdress websites. Deze werkt naar behoren en heeft alleen valse als de website even uit de lucht is geweest en dan ja, kan hij op dat moment net die linken niet pakken. En ziet ze dus als gebroken.
Als je de tijd op een andere tijd instelt (dus langer) dan moet het goed komen.

Ik heb overigens de Broken Link Checker https://wordpress.org/plugins/broken-link-checker/
Werkt perfect!

Ik moet erbij vermelden dat ik de links altijd lokaal moet testen en niet online kan controleren. Omdat de betreffende website erg groot is en de provider online testen niet toestaat omdat die zoveel verzoeken als verdacht beschouwt.

Ik heb in de loop der jaren al een boel link-checkers uitgeprobeerd en Xenu doet het bij mij het best.

Laatst bewerkt:
Ik zelf gebruik ook een Linkchecker o mijn Worpdress websites. Deze werkt naar behoren en heeft alleen valse als de website even uit de lucht is geweest en dan ja, kan hij op dat moment net die linken niet pakken. En ziet ze dus als gebroken.
Als je de tijd op een andere tijd instelt (dus langer) dan moet het goed komen.

Ik heb overigens de Broken Link Checker https://wordpress.org/plugins/broken-link-checker/
Werkt perfect!

Als ik het goed begrijp dan is dat geen op zichzelf staand programma maar een plug-in en ik gebruik geen CMS.

Laatst bewerkt:
Ook de link-controle van Firefox (plug-in) geeft een hoop 'dode' links die niet echt dood zijn, weer andere dan Xenu.

Laatst bewerkt:
Ik ondersteun zo gezegd geen oude platforms, maar in de statistieken zag ik dat er enkele zijn die nog Windows 3.xx gebruiken. Misschien heeft er een museum ingelogd :-)
Het W3C gebruik ik dagelijks en al vele jaren.

Na een hele dag puzzelen vond ik, dat als ik in bestandsnamen van Word docs, Pdf-docs en Epub-docs de vreemde tekens verwijderde (koppelstreepjes, ronde haken, komma's e.d.) dat de links door mijn twee link scanners dan niet meer als dood worden aangegeven.

Laatst bewerkt:
Gebruik dit voor linkjes ; Op deze pagina zie je ook de gereserveerde tekens. Als je voor leestekens de % gebruikt zit je altijd veilig.

Wat je aangeeft geldt voor html-links. Bij het linken naar Word, epub en pdf documenten gelden blijkbaar andere regels wat daar verslikken mijn link-checkers zich dus weleens in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan