• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ontvangen Exel bestanden zijn niet te openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Ontvangen Exel bestanden zijn niet te openen
Waar kan dat aan liggen?

Da's wel erg weinig informatie om er iets over te kunnen zeggen. Krijg je een (fout)melding als je zo'n document probeert te openen? Welke versie van Office heb je? Zijn de ontvangen documenten ook voor die versie?

reactie

Office 2013

krijg mededeling, is beschadigd of onveilig. Wilt u het toch openen?
dat doe ik dan en zie allemaal vreemde tekens.

Laatst bewerkt:
reactie

de bestandsindeling en extentie van dagstartrooster.xls komen niet overeen.

Dat is dus duidelijk geen correct Excel bestand.

In principe wat Rusty1979 zegt. Je zou nog kunnen proberen om het bestand te hernoemen met een .xlsx extensie.

In principe wat Rusty1979 zegt. Je zou nog kunnen proberen om het bestand te hernoemen met een .xlsx extensie.

Oke, dus de extentie varanderen van .xls naar .xlsx.
Hoe zorg ik dat ik de extentie in beeld krijg?

Dat zal geen zin hebben want Office 2013 kan ook Office 2003 (.xls) documenten openen.

Dat klopt Edmoor. Maar wat in bedrijven vaak gebeurt is dat men al tijden Office heeft in .xls formaat. Nu maakt men vaak geen nieuw document, maar recycled een oud met .xls extensie. De nieuwe Office vraagt dan keurig of je niet toch in de nieuwe opmaak wilt opslaan. Afhankelijk van de handigheid van de gebruiker lukt het je dan om een .xlsx document met de extensie .xls op te slaan.

Open het document eens met hexedit ( http://www.hexedit.com/ ) en post de eerste 10 karakters of zo eens hier.

Op zo'n moment, dus het openen van een .xls door Office 2013, staat er Compatibiliteitsmodus boven. Het veroorzaakt dus niet de melding die TS krijgt. Maar het zou kunnen dat het een .xls is met .xlsx indeling. Je weet inderdaad maar nooit.

Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik. Maar goed, de afzender vragen iets deugdelijks te sturen is de makkelijkste oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan