PJL code in een document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo, bij ons bedrijf staan de printers standaard op duplex. Nu heb ik een document dat enkelzijdig geprint moet worden. De PJL code heb ik al, alleen weet ik niet hoe ik die in het document krijg. Iemand een idee?

Makkelijkste oplossing, installeer de printer nog een keer met een andere naam.
Geef deze de instelling die je wilt en hang een macro aan het bestand dat automatisch deze printer kies.

Niels

Dat heeft geen zin. Het dubbelzijdig is ingesteld op de printer zelf door de afdeling ICT.

De PJL code heb ik al, alleen weet ik niet hoe ik die in het document krijg.
Laat die code eens zien? Ik vermoed dat je met API calls moet gaan werken, want je kunt (om welk pakket gaat het trouwens) bijv. vanuit Word nog wel het printer dialoog venster laten zien, maar daarin geen instellingen veranderen. Al zou je met Sendkeys misschien wat kunnen doen.

Michel, de code is:

@PJL SET PRINTINFO="DUPLEX_NUP=00000000/SCALING=3/OTHER=00000000" voor enkelzijdig
@PJL SET PRINTINFO="DUPLEX_NUP=00000001/SCALING=3/OTHER=00000000" voor dubbelzijdig

Waarom geen lege pagina's tussen de te printen gevoegd ?

Of gebruik PCL5 in plaats van PJL:

Code:
    'Escape &l#S
    '# = 0 - Single side (Simplex)
    '    1 - Duplex, long-edge binding
    '    2 - Duplex, short-edge binding
    Dim SSP As String

SSP = Chr(27) & "&l0S"

Die string SSP stuur je dan naar de printer voordat je er een document naar toe stuurt of zorg ervoor dat deze aan het begin van het af te drukken bestand staat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan