Excel met meerdere regels per doeladres mergen met word (verz. met mail)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nellekuh

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Na lang zoeken nog niet gevonden wat ik nog niet voor elkaar krijg

Ik heb (in werkelijkheid een veel groter bestand) iets zoals dit:
naam maand punten
Andries november 190
Andries oktober 210
Andries september 220
Henk oktober 200
Nelleke november 300
Nelleke oktober 200

Ik wil mergen in Word. 2010. Ik heb alle namen met email in outlook adresboek staan.

Iets als dit:
Mail to «naam»

Beste «naam»

Overzicht
«maand» «punten»
«maand» «punten»

Ik kan me iets herinneren als volgend record maar ik kan die functie nergens vinden :(

Kan iemand me op weg helpen? Waar staan die extra functies? Hoet zit dat met emailen?
Tips hoe (na een kleinschalige test) ik alles in een keer kan mailen?

De door jou gevraagde techniek is nogal lastig uit te leggen, en dat ga ik dan ook (nu) niet doen; wellicht in een komende aflevering van de Word cursus. Maar daar kan jij uiteraard niet op wachten :). Dus ik zou zeggen: pak je Engelse woordenboek, en stort je op deze pagina!

Niet het antwoord waar ik op hoopte :) Ach ben een paar dagen vrij dus ga maar eens puzzelen. Misschien iemand anders nog een tip.... <kan toch proberen>

Ik had nog geen antwoord gegeven op je laatste vraag, dus dat komt dan nu.
Waar staan die extra functies? Hoet zit dat met emailen?
Tips hoe (na een kleinschalige test) ik alles in een keer kan mailen?
Alle opties vind je in de werkbalk als je een document ombouwt via <Verzendlijsten>, <Afdruk samenvoegen starten>. Je vindt dan extra opties waarin je de velden kunt vinden die je nodig hebt. Om een document te mailen, maak je een email samenvoeging. De werking is nagenoeg hetzelfde als bij een brief, alleen heb je nu natuurlijk een email adres nodig.
De velden zijn niet zo lastig te maken, als je de aanwijzingen uit de link opvolgt. Ik heb het regelmatig gedaan, en het werkt prima. Maar het is een wat lastigere vorm van samenvoegen, dat wel. Dus je moet er even voor gaan zitten!

Het is nu helemaal gelukt! Eerst met de testbestanden aan de gang gegaan Ik denk dat ik het aardig snap want door knippen/plakken en andere veldnamen te gebruiken, lukt het ook met mijn eigen bestand. Er zitten een paar kleine hikjes in, vragen naar gegevensbestand bijv. Maar is niet onoverkomelijk.

Had nog wat problemen met verzenden, maar bij nader inzien pakte de macro in outlook de actieve account in plaats van de account die ik wilde gebruiken. De mails stonden allemaal netjes daar onder concepten.

Dus hartstikke bedankt voor de link!

Laatst bewerkt:
Er zitten een paar kleine hikjes in, vragen naar gegevensbestand bijv.
Dat ligt niet aan jou, maar aan de manier waarop Word met samenvoegen omgaat. Je moet altijd de koppeling met het gegevensbestand bevestigen bijvoorbeeld. Dat is nog wel op te lossen door de hele samenvoeging in VBA te bouwen. Vraag is natuurlijk, of dat de (tijds)investering waard is :).

Ik krijg nu ineens een melding. In dit geval dus in merge to one in het samenvoeg-email-dokument

This application is designed only to be run with a Letter type mail merge main document. Open the correct document or change the document type and try again!

Dus doksoort is verkeerd.... Maar hoe dan? Ik heb dok aangemaakt zoals ook het voorbeeld is, zoals ik alle samenvoegdoks aanmaak. Zit het in het opslaan (geprobeerd op word 2003-2007 format in- en excl macro en geprobeerd op te slaan als sjabloon en dan te openen)

Ik kan nog nergens vinden hoe ik het dan anders zou moeten opslaan.

Iemand een tip? Want bij wijzigen van het example bij merge to one gaat het goed totdat ik dok ga opslaan.

Nellekuh

Meneer Mayor heeft een prachtige tool gebouwd, maar jammer genoeg werken ze in Amerika met het Letter format en niet met A4. Je zou dus in de broncode moeten duiken waar dat wordt geregeld. En dat is best lastig.
De code zelf is overigens redelijk zelf na te maken, mits je de code exact overneemt. Dus ook de velden op de juiste manier afbreekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan