Advies monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomba1961

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Goedemiddag,
mijn dochter is op zoek naar een ander monitor en heeft de keuze laten vallen op de volgende 2 uitvoeringen:

- BenQ XL2420Z
- AOC G2460PQU

Beide monitor hebben een refresh rate van 144Hz.

Haar bestaande videokaart, een Asus GTX760-DC2OC-2GD5 wordt vervangen voor een Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5.
Ik lees ook veel over de Gigabyte GV-N9701G1 4GB echter mijn dochter gaat niet overklokken of weet ik veel wat nog meer.
Hier moet ze ook nog even over nadenken. Daarna neem ik aan dat de laatste iets meer herrie produceert.

Welk beeldscherm en videokaart raden jullie haar nu aan?

Ze heeft nu het volgende probleem:
- Haar huidige monitor heeft 60hz (kan ze niet hoger zetten) maar haar videokaart schommelt tussen de 45 a 55fps in het spel wat ze nu speelt (Dragon Age Inquisition) wat ook voor die screen tearing kan zorgen met V-Sync aan.
- Ze heeft VSync in het spel aangezet, DA I triple buffering en adaptief VSync aangezet buiten het spel.

Hoi,

Ik heb van deze het grote broertje en moet zeggen bijna geluidloos. en denk dat beide monitors elkaar niet veel ontlopen dan zou de prijs de doorslag moeten geven

De keuze is gevallen:

- Videokaart: EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB

- Monitor: AOC 24" Gaming Monitor G2460PQU

Bedankt voor de extra hulp :thumb:

Hoi,

Zo jij bent gauw overtuigd:D nee prima keuze hoor hoop dat ze er veel plezier mee heeft.

Hoi,

Zo jij bent gauw overtuigd:D nee prima keuze hoor hoop dat ze er veel plezier mee heeft.
Dat zou je bijna zeggen idd.
Echter is er ook veel werk vooraf verricht en dat jou advies alhier de doorslag heeft gegeven.
Nog bedankt voor het snelle antwoord :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan