Streamen van eigen server naar Tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chape

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
Goedeavond allemaal..

ik heb een Synology DS212J server.
In huis heb ik genoeg mediaspelers om op de verschillende tv's content te streamen.
Het enige waarin ik vastloop is buitenshuis.

Mijn zus woont in de VS en heeft een acount op mijn server.
Haar idee is om ook content te streamen naar haar Tv set.
Echter loop ik helemaal vast. Zij heeft apple Tv maar Chromecast of Roku is ook een optie.
Heeft iemand een suggestie hoe dit voor elkaar te krijgen.. wat moet ik nogop; de server installeren?

Dank hiervoor..

Note, ik heb glasvezel (100Mb Up en Down) zij heeft een royale breedbandverbinding..

Chape

En het feit dat jij pal hebt en je zus ntsc maakt ook niets uit???
Heb je ook al proberen te pingen naar haar apple tv of andersom.

En het feit dat jij pal hebt en je zus ntsc maakt ook niets uit???
Heb je ook al proberen te pingen naar haar apple tv of andersom.

PAL en NTSC zijn verleden tijd bij hedendaagse tv's.
Haar pingen kan ik maar dan? hoe kan haar app tv bij mij content ophalen?

Chape

Eigenlijk zou jouw synology een deel van je zus netwerk moeten zijn.
Maar wordt een beetje moeilijk, 3000 km verder.
Een ftp server zou misschien een optie zijn.
Ook dit kan een synology.
Mijn ac ryan kan met ftp omgaan maar van apple heb ik geen kaas gegeten.
Het zou, net als andere media spelers, wel moeten kunnen.

Eigenlijk zou jouw synology een deel van je zus netwerk moeten zijn.
Maar wordt een beetje moeilijk, 3000 km verder.
Een ftp server zou misschien een optie zijn.
Ook dit kan een synology.
Mijn ac ryan kan met ftp omgaan maar van apple heb ik geen kaas gegeten.
Het zou, net als andere media spelers, wel moeten kunnen.

Kijk, ze kan alles behalve streamen. Ze heeft een eigen account op mijn NAS. Muziek doet ze via DS audio, haar bestanden bekijkt ze via DS File en filebrowser. Alles via Ipad en iphone. Daarnaast logt ze ook op iedere willekeurige comp in en plukt ze bestanden. Sterker nog, ze download zelf content op mijn server... Nu alleen nog afspelen rechtstreeks op haar tv.. Maar wat heb ik nodig?

Thx mate

Laatst bewerkt:
Ja,dan niet moeilijk doen.
Films laten downloaden door jouw zus.
Vervolgens met apple tv afspelen in Amerika.
Ik weet niet of de apple tv een ingebouwde hdd heeft, anders losse hdd erop aansluiten.

Wat jij wil gaat niet.
Er moet op zijn minst een media speler in de tv ingebouwd zijn.
En dan nog moet je extern in kunnen loggen buiten je zus intranet om via de tv, en dat gaat niet

Het is gelukt! Wel met een beperking. DS Video wordt door chromecast ondersteund.! Beperking is het formaat wat DS Video ondersteunt. Als je daar rekening mee houdt is het een feestje en kun je het daar naar toe streamen

hallo
ik weet niet of op het juiste forum ben, maar wellicht kunnen jullie mij helpen naar je juiste. Wij hebben een laptop die via een dongle verbinding kan maken met de tv. Zo kunnen we film op de laptop via de tv bekijken. Echter, de ene keer is de optie "play to" ... wel zichtbaar op de laptop en de andere keer niet. Opnieuw opstarten van laptop werkt niet altijd en ook de dongle verwijderen van tv en weer erin doen ook niet. Wat doe ik fout, of kan ik de instelling handmatig nog ergens aanpassen?? Alvast bedankt!

Je zit eigenlijk in een opgelost probleem.
Maar om je verder te kunnen helpen is bijvoorbeeld handig om te weten hoe he met de dongle zit. Welk merk bijv en zit ie in de tv? of in de comp? Wat voor soort tv. Lijkt mij een dip in je netwerk waardoor deze soms wel,soms niet gezien wordt.
Ik zou daar beginnen met zoeken...

Chape

Laatst bewerkt door een moderator:
ik maak draadloos verbinding via de modem en de Dongle is verbonden aan de tv met een usb kabel. ik heb een sony KDL tv. de dongle is ook van sony. model no UWA-BR100. ik weet niet waar ik de fout moet zoeken.

ff check. Dongle zit in je Tv dus.. Probleem ligt waarschijnlijk in je netwerk. Afstand tussen router en laptop verkleinen... Of probeer het een met een bedrade verbinding tussen laptop en router.... wel even je wifi op je laptop uitzetten en je utp kabelpoort aanzetten.. draadloos streamen vind ik niet heel erg top tenzij je een strak wifi netwerk hebt. waarom zet je de film niet op een stickie? paar tellen werk :)

klopt. doe ik ook wel eens, zal eens kijken of hij het signaal oppikt als ik vlakbij de modem ga staan.... ( lees: in de hal bij de meterkast)... stickie doe ik ook wel eens, maar zijn nu in gebruik ;)

als het modem zover weg staat, kan de dongle waarschijnlijk ook slecht verbinding maken.
Wat voor een modemrouter heb je?

ik kan met de dongle wel gewoon op youtube komen op de tv, dus dat is geen probleem. de modem is van ziggo van het merk Ubee EVW3200

Dan moet je het echt zoeken in de afstand naar de router vanaf de laptop. Of je router uit zijn slechte omgeving halen (de meterkast) Je zou een draadloos acces point kunnen nemen zoals die van Devolo. 500mbps. (via Dlan) Werkt goed maar niet optimaal. Of een AP in de woonkamer (ik weet niet of je dat wilt en kunt) Een netwerkkabel trekken naar je woonkamer (via kruipruimte indien je die hebt) en daar een AP maken... Ken de situatie natuurlijk niet en is radicaler dan via DLAN... Is dat een optie?

Chape

Dank voor het meedenken. ik denk toch dat ik het voorlopig maar op een stickie houdt en als de kans zich voordoet via de dongle...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan