Harde schijf formateren zonder windows eraf te halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zakoda88

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2013
Geachte leden,

Zoals jullie in de titel zagen wil ik graag alles van mijn harde schrijf af halen zonder dat windows er af gaat.
Ik kan mijn laptop niet rebooten want ik heb geen windows cd bij mijn laptop gekregen.
Is er een mogelijkheid om mijn harde schrijf te formatteren zonder dat windows er af gaat.

Met vriendelijke groet,
Bas

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals jullie in de titel zagen wil ik graag alles van mijn harde schrijf af halen zonder dat windows er af gaat.

Ik hoop dat je in ziet dat je hier een gigantische tegenstelling neer zet ?
Alles er af halen maar niet alles er af halen.

Dit is dus gewoon onmogelijk.

Meeste merken laptops hebben een recovery partitie, welk merk en type is het en hoeveel bits windows 7 en uitvoering staat erop?

En rebooten betekend gewoon opnieuw opstarten......

Ik heb een Acer Travelmate p633-m 64 bits windows 7 home premium

Er is een tussenoplossing waar je een heel eind mee gaat komen:

ga simpelweg naar het configuratiescherm en vervolgens ga je in programma's en onderdelen alles verwijderen waarvan je zeker weet dat het geen stuurprogrammatooltjes en Windows onderdelen betreft. Twijfel je, dan plaats je een afbeelding van de resterende progjes waarover je twijfelt. Doe vervolgens Ccleaner en de registersleutels die overbodig zijn geworden worden ook netjes verwijderd. Het is dan niet echt formatteren, maar op deze wijze kom je aardig in de buurt.

Maar kan je dat niet sneller doen want als je alles los gaat verwijderen ben je wel 1,5 uur bezig

Sorry hoor, no offence, maar ik meende dat de overige 'sprekers' je in dit draadje duidelijk hebben gemaakt wat (on)mogelijk is, tenzij je simpelweg de recoverypartitie opspoort of, misschien net zo handig, een gelijksoortige Windows DVD op de kop tikt bij een kennis en die gebruikt. Dan opper ik een wat omslachtiger, maar een misschien tot 85% format benaderende oplossing en dan vind je die te 'lang duren'.........................?

Laatst bewerkt:
Uiteraard eerst wel een kopie/backup gemaakt van je belangrijke bestanden?

Sorry hoor, no offence, maar ik meende dat de overige 'sprekers' je in dit draadje duidelijk hebben gemaakt wat (on)mogelijk is, tenzij je simpelweg de recoverypartitie opspoort of, misschien net zo handig, een gelijksoortige Windows DVD op de kop tikt bij een kennis en die gebruikt. Dan opper ik een wat omslachtiger, maar een misschien tot 85% format benaderende oplossing en dan vind je die te 'lang duren'.........................?

Ik vroeg gewoon iets hoor dan hoef je niet zo uittevallen van bladiebladiebla.

2 uur geleden de vraag gesteld, was het al klaar geweest.:evil:

Maare, probeer dit.
http://acer-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7797/~/het-besturingssysteem-herstellen

Dankjewel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan