Emailverkeer via website voor veilingwebsite

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldechenne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Sinds enige tijd ben ik bezig om een kleinschalige veilingwebsite te maken.
Graag zou ik het emailverkeer tussen bieder en aanbieder op dezelfde wijze laten verlopen als bijv. op Marktplaats.
Met alternatieve emailadressen die ervoor zorgen dat de emailadressen waarmee beide partijen zich hebben geregistreerd op de website voor elkaar verborgen blijven.
Ik heb echter geen idee hoe ik zo'n contructie opzet. Kan iemand mij op het juiste spoor zetten? Veel dank. Louis.

Eerst zul je elke gebruiker op jou website een e-mailadres moeten toewijzen bijvoorbeeld account_id@joudomein.nl
Vervolgens moet je er voor zorgen dat alle mail naar 1 account wordt gestuurd dit doe je door een zogenaamd "Catch-all" mailadres in te stellen.
Alle mail die nu binnen komt op jou catch-all mailadres kun je nu door sturen naar de juiste persoon door middel van het account id.

Op deze manier zou je het kunnen doen

Laatst bewerkt:
Probeer de volgende stappen is:

1. catch-all regel aanmaken (Zoals stefanz aangeeft)
2. PHP script de mailbox uitlezen (Gebruik hiervoor een php library)
3. aan de hand van de emailadres kan je dan de email doorsturen naar een bepaalde persoon

Ik hoop dat je dit wat op het spoor brengt.

Laatst bewerkt:
Weet waar ge aan begint.

Ik denk dat je best begint met een veilingsite te maken die al eens enkele maanden laat werken . Die komt al snel in de aandacht van hackers en spammers en al snel zal je site plat gaan en of vol staan met reclame dus hiervoor heb je dan moderators nodig of scripts die dit vernietigen (denk dan aan taal : locale max 3 chars enkel letters)

dan ga je een contact maken per persoon nu moet je een repetitie snelheid blokade maken hierdoor kan men geen spam sturen tegen loop snelheid 1 persoon gaat niet iedereen contacteren (dus die regels in acht houden)(laten inloggen met activatie ectra)

marktplaats is commercieel maar geen prefect voorbeeld
nadelen
- te traag,
- blijft in developers mode hangen zie @google-analytics.com
- te duur was vroeger gratis(enkel voor minder advertenties)
(resultaat minder intersante advertenties voor potentiele kopers.)
Dit zal mogelijks op lange termijn betekenen dat zij "enkele winkels adverteren" en nadien "verdwijnen door gebrek aan intresse".
voordelen
- snelle goede zoekfunctie
- lage beveiliging voor plaatsen met url en mail
- foto plaatsen
- ...

concreet je hebt nog een weg te gaan als je dan vervolgens niet wil dat ze spam via je site gaan sturen.
@see citaat"2. PHP script de mailbox uitlezen (Gebruik hiervoor een php library)"
let op er bestaan veel gratis libs die enkel uit zijn op je mailinglijst en hierdoor spam op je gebruikers toelaat
test met je eigen domein en maak een mail adress met bvb "ikhouvanspammaarnietvanjouooitweleens@mijndomeinnaam.benlux" nu na het versturen van je mail naar dat mailadress ga je het mail adress eens openen na pak weg 30dagen en kijk je of er spam in zit(zet alle spam af op die mailbox)stuur nog eens met die lib een mail en test nog eens een testmail met html enctra redelijk zwaar en wacht nog eens 30 dagen
Hierdoor weet je of de gratis lib niet je domein niet gebruikt voor spam.

het is mogelijks te negatief voorgesteld Maar ik hoop dat je er iets met bent en zo'n site werkt maar na +/-2jaar effectief denk niet dat het van zelf komt.

Laatst bewerkt:
Probeer de volgende stappen is:

1. catch-all regel aanmaken (Zoals stefanz aangeeft)
2. PHP script de mailbox uitlezen (Gebruik hiervoor een php library)
3. aan de hand van de emailadres kan je dan de email doorsturen naar een bepaalde persoon

Ik hoop dat je dit wat op het spoor brengt.

Eerst zul je elke gebruiker op jou website een e-mailadres moeten toewijzen bijvoorbeeld account_id@joudomein.nl
Vervolgens moet je er voor zorgen dat alle mail naar 1 account wordt gestuurd dit doe je door een zogenaamd "Catch-all" mailadres in te stellen.
Alle mail die nu binnen komt op jou catch-all mailadres kun je nu door sturen naar de juiste persoon door middel van het account id.

Op deze manier zou je het kunnen doen

Weet waar ge aan begint.

Ik denk dat je best begint met een veilingsite te maken die al eens enkele maanden laat werken . Die komt al snel in de aandacht van hackers en spammers en al snel zal je site plat gaan en of vol staan met reclame dus hiervoor heb je dan moderators nodig of scripts die dit vernietigen (denk dan aan taal : locale max 3 chars enkel letters)

dan ga je een contact maken per persoon nu moet je een repetitie snelheid blokade maken hierdoor kan men geen spam sturen tegen loop snelheid 1 persoon gaat niet iedereen contacteren (dus die regels in acht houden)(laten inloggen met activatie ectra)

marktplaats is commercieel maar geen prefect voorbeeld
nadelen
- te traag,
- blijft in developers mode hangen zie @google-analytics.com
- te duur was vroeger gratis(enkel voor minder advertenties)
(resultaat minder intersante advertenties voor potentiele kopers.)
Dit zal mogelijks op lange termijn betekenen dat zij "enkele winkels adverteren" en nadien "verdwijnen door gebrek aan intresse".
voordelen
- snelle goede zoekfunctie
- lage beveiliging voor plaatsen met url en mail
- foto plaatsen
- ...

concreet je hebt nog een weg te gaan als je dan vervolgens niet wil dat ze spam via je site gaan sturen.
@see citaat"2. PHP script de mailbox uitlezen (Gebruik hiervoor een php library)"
let op er bestaan veel gratis libs die enkel uit zijn op je mailinglijst en hierdoor spam op je gebruikers toelaat
test met je eigen domein en maak een mail adress met bvb "ikhouvanspammaarnietvanjouooitweleens@mijndomeinnaam.benlux" nu na het versturen van je mail naar dat mailadress ga je het mail adress eens openen na pak weg 30dagen en kijk je of er spam in zit(zet alle spam af op die mailbox)stuur nog eens met die lib een mail en test nog eens een testmail met html enctra redelijk zwaar en wacht nog eens 30 dagen
Hierdoor weet je of de gratis lib niet je domein niet gebruikt voor spam.

het is mogelijks te negatief voorgesteld Maar ik hoop dat je er iets met bent en zo'n site werkt maar na +/-2jaar effectief denk niet dat het van zelf komt.

Dank voor de reacties. Ik ben me bewust van de veiligheidsrisico's en weet idd niet of ik het safe kan krijgen. Maar ik ga het zeker proberen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan