CPU & Geheugen verbruik gaat veelste hoog!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan laten staan hoeft natuurlijk niet, maar als het probleem hier ligt zullen je freezes en andere problemen verdwijnen ;) En zoals ik al zei: dit is een simpele test die je niets kost en tenzij je zware dingen gaat doen met bijvoorbeeld photoshop ga je het verschil tussen 16GB en 24GB niet eens merken :P

Pfft, het wordt er niet echt makkelijker op met het zoeken naar een oplossing.

Ik zie overigens wel dat je een Razer Kraken geluidskaart hebt. Heb je nog meer extra insteekkaarten geplaatst? Heb je de pc wel eens geprobeerd zonder de razer kraken geluidskaart en (tijdelijk) het geluid via het moederbord pakken?

Pfft, het wordt er niet echt makkelijker op met het zoeken naar een oplossing.

Ik zie overigens wel dat je een Razer Kraken geluidskaart hebt. Heb je nog meer extra insteekkaarten geplaatst? Heb je de pc wel eens geprobeerd zonder de razer kraken geluidskaart en (tijdelijk) het geluid via het moederbord pakken?

ik gebruik standaard geluidskaart, het geeft Razer aan geen idee waarom, maar me koptelefoon is van het merk Razer die aangesloten is via USB :P

Ok, omdat die via de USB is aangesloten zou het kunnen. Probeer het eens zonder die koptelefoon (tijdelijk), misschien geeft dat wel de problemen. Ik zie wel dat de 32 bits driver voor die koptelefoon geïnstalleerd is, terwijl je een 64 bits besturingssysteem draait. Misschien is daar ook wat te vinden, want 13% gebruik voor enkel geluid met zo'n processor is echt heel erg hoog!

EDIT: ik weet niet wat die musicbot is, maar is dat wel veilig?

Ok, omdat die via de USB is aangesloten zou het kunnen. Probeer het eens zonder die koptelefoon (tijdelijk), misschien geeft dat wel de problemen. Ik zie wel dat de 32 bits driver voor die koptelefoon geïnstalleerd is, terwijl je een 64 bits besturingssysteem draait. Misschien is daar ook wat te vinden, want 13% gebruik voor enkel geluid met zo'n processor is echt heel erg hoog!

EDIT: ik weet niet wat die musicbot is, maar is dat wel veilig?

jah tis een plugin voor teamspeak gebruik het al een jaar, maar zal de headset ff niet gebruiken kijken wat er gebeurd

lag dus niet aan de headset, vanochtend werd wakker (pc was al aan) deed me scherm aan en zag dit:

349248566ff0d9be3429a47ff085b5fd.jpg

Dat is een mooie vastloper :P

Ik vermoed toch dat het komt door iets wat (op de achtergrond) aan het draaien is. Qua hardware hebben we tenslotte eigenlijk wel alles uitgesloten. Iets wat je eventueel nog kunt proberen, hoewel ik daar niet veel hoop in heb, is een "stabiliteitstest" van je systeem. Dat soort stabiliteitstesten zorgen er eigenlijk voor dat je systeem volledig belast wordt en forceert dan mogelijke fouten. Een erg bekende daarvan is Prime95: http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=205
(gewoon de standaard instellingen pakken).

Draai die test eens voor minimaal 1 uurtje. Bij geen fouten gaat deze test oneindig door. Overclockers gebruiken dit soort software om te testen of hun overclock 100% stabiel is. Die draaien dan de software voor minimaal 8 uur lang, maar 1 uur geeft al een goede indicatie.

Heb de test gedraaid maar geen errors, inderdaad het lag aan programma die op de achtergrond aan het draaien was. in dit geval de ts3Musicbot, had er eerder nooit last van.

maar goed door het af te sluiten gaat me cpu al sinds 2 dagen niet meer boven de 25/30

bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan