• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gevraagd: Celbeveiliging eraf bij bepaalde waarde andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce012

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Hopelijk kan iemand me hier mee helpen.

In de cellen van rij E zit een keuzelijst met zeg maar AAP, NOOT, MIES.
Als de gebruiker AAP of NOOT kiest, (en er staat een waarde in rij J) haalt de cel in rij K (een beveiligde cel) zijn gegevens uit een ander tabblad met de volgende formule: (en dit werkt nu prima)

=ALS(E819="AAP";0;ALS(E12="NOOT";0;ALS(J12>0,01;VERT.ZOEKEN(A12;Onderbreking!AS:AT;2;ONWAAR);0))))

Wat ik nu graag wil bereiken is: Als de gebruiker voor optie MIES kiest, de beveiliging van de cel afgaat, zodat hier handmatig een waarde ingevuld kan worden.

Wat ik hiermee wil voorkomen is dat ik rij K (met bovenstaande formule) onbeveiligd moet laten, omdat hier in sommige gevallen handmatig iets ingevuld moet worden.

Hopelijk vraag ik niet het onmogelijke, en kan iemand me helpen (let wel, ik ben een Excel beginner :-)
BVD!

Volgens mij kan dat alleen met VBA. Bij "Mies" moet de beveiliging eraf, maar wanneer moet er de beveiliging weer op?
Misschien kun je een klein voorbeeldbestandje (maken en) plaatsen, dan zijn er hier wel cracks die iets kunnen verzinnen.

Kees

Leuk dat je even vermeld dat je vraag ook bij " worksheet.nl" staat.

Leuk dat je even vermeld dat je vraag ook bij " worksheet.nl" staat.
Het zal wel aan mij liggen, want ik ben niet zo'n ervaren bezoeker maar ik begrijp het niet.
Waarom mag ik dezelfde vraag niet ook op een ander forum stellen?
Ik probeer gewoon zo snel mogelijk aan een oplossing voor mijn issue te komen.
Is het onderling dan oorlog tussen de verschillende fora ofzo?
Wat is er mis met informatie delen?

Vraag maar eens aan je buurman rechts om een brood mee te brengen van de markt en je vraag datzelfde aan je buurman links.
Als de buurman rechts met je brood komt zeg je dank u wel!!
Dan komt buurman links ook met je brood en je zegt hem doodleuk: ik heb al een brood houd het maar.

Ik denk niet dat dat lang goed gaat!!

Het punt is me duidelijk.
Blijkbaar moet ik nog het een en ander leren Cobbe, en dat gaat meestal met vallen en opstaan.
Ik ben met deze actie gevallen en dat was echt geen kwade opzet, maar ik krijg nu sterk het idee dat iedereen hier me laat liggen en doorloopt.
Als dat echt zo is vind ik dat erg jammer.

Niemand laat je vallen, maar zolang je niets aan de situatie wijzigt krijg je waarschijnlijk geen reactie meer.
Dus haal de vraag weg bij één vd twee forums en formuleer je vraag opnieuw, vergezeld van een voorbeeldbestandje.
Dan zal je wel geholpen worden. (hopelijk voor u! :))

Oké gelukkig maar :-)
Thanks.

Ps. Bericht op andere forum had ik vorige week reeds verwijderd: (zoals je hieronder kunt lezen)

Excuses voor het overtreden van de regels. Is niet bewust gedaan. Ik heb het bericht verwijderd.

Laatst gewijzigd door Bruce; 23-01-15 om 13:08. Reden: Crossposting

Zie eens of dit ongeveer doet wat je voor ogen hebt.
Hang dit achter je werkblad:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
On Error GoTo oeps
 If Intersect(Target, Range("E7:E16")) Is Nothing Then Exit Sub
 With Application
     .EnableEvents = False
  If Target = "MIES" Then
    ActiveSheet.Unprotect
    Target.Offset(, 6).Locked = False: Target.Offset(, 6) = ""
  End If
oeps:
     .EnableEvents = True
    ActiveSheet.Protect
 End With
End Sub

Klik met rechts op het Tabblad Productie en kies voor Programmacode weergeven.
Kopieer de code van Gobbe en plak deze daar, nu zou het moeten werken.

Je moet bij Opslaan Als in het uitrol menu Opslaan met Macro kiezen.

Bijlagen

• Opslaan als.jpg
    Opslaan als.jpg
    85,1 KB · Weergaven: 79
Super bedankt het werkt!!!

Ik vraag me wel af waarom er nu een uitroepteken bij staat bij het nieuwe bestand, voorbeeld2 (zie afbeelding)

Knipsel2.JPG

Kan 'm helaas niet uploaden.

Bijlagen

• Knipsel3.JPG
    Knipsel3.JPG
    75,7 KB · Weergaven: 76
Ik zie in je tekening dat je probeert een *.xlsx bestand te uploaden.
Dus je volhardt in je fouten.!!

Ik zie in je tekening dat je probeert een *.xlsx bestand te uploaden.
Dus je volhardt in je fouten.!!

Eh, volgens mij kijk je naar het oude bestandje (die reeds eerder geupload was)
Zoals je kunt zien op de afbeelding probeer ik hier een xlsm bestand van 212,4 KB te uploaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan