Mogen we even weten wat dat was? Dan hebben andere gebruikers met hetzelfde probleem er ook wat aan.![]()
Ja, natuurlijk!
Ik heb dus eerst het gebruikersprofiel gekopieerd naar een externe harde schijf, zodat ik iig zeker wist dat mijn bestanden niet verloren zouden gaan.
Daarna heb ik het volgende uitgevoerd, vanuit de veilige modus:
1. Klik op Start, typ regedit in het vak Zoeken en druk op Enter.
2. Zoek de volgende registersubsleutel in de Register-editor en klik erop:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
3. Zoek in het navigatiedeelvenster naar de map die begint met S-1-5 (SID-code) en wordt gevolgd door een lang getal.
4. Klik op elke S-1-5-map, zoek in het detailvenster naar de vermelding ProfileImagePath en dubbelklik om te verifiëren dat het gaat om het gebruikersaccountprofiel waarbij de fout optreedt.

Als u twee mappen hebt die beginnen met S-1-5 en worden gevolgd door een aantal lange getallen waarvan er een op .bak eindigt, wijzigt u de naam van de map .bak. Hiertoe gaat u als volgt te werk:
a. Klik met de rechtermuisknop op de map zonder .bak en klik op Naam wijzigen. Typ .ba en druk op Enter.

b. Klik met de rechtermuisknop op de map met .bak en klik op Naam wijzigen. Verwijder .bak aan het eind van de mapnaam en druk op Enter.

c. Klik met de rechtermuisknop op de map met .ba en klik op Naam wijzigen. Wijzig .ba in .bak aan het eind van de mapnaam en druk op Enter.

Als u maar één map hebt die begint met S-1-5 en wordt gevolgd door een lang nummer, en als deze eindigt op .bak, klikt u met de rechtermuisknop op de map en klikt u vervolgens op Naam wijzigen. Verwijder .bak aan het eind van de mapnaam en druk op Enter.
5. Klik in het detailvenster op de map zonder .bak, dubbelklik op RefCount, typ 0 en klik vervolgens op OK.

6. Klik in het detailvenster op de map zonder .bak, dubbelklik op State, typ 0 en klik vervolgens op OK.

7. Sluit de Register-editor.
8. Start de computer opnieuw op.
9. Meld u opnieuw aan met uw account.
Dit is Methode 1 van de volgende site: http://support2.microsoft.com/kb/947215/nl
Op de een of andere manier had ik die site al eerder gevonden en methode 2 geprobeerd, maar kennelijk methode 1 over het hoofd gezien
