Is dit een goede samenstelling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitchellvw293

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Hallo, ik ben van plan om een nieuwe pc te bouwen, Ik weet wel hoe ik het moet bouwen maar of ik de juiste samenstelling heb voor een gamepc weet ik niet, dit is me Samenstelling :

Voeding : Corsair CS450M, 450 Watt
Moederbord : MSI B85-G43 Gaming Socket 1150
Processor : Intel Core i5-4440
Werkgeheugen : Kingston Hyper 8 GB DDR3 RAM
Grafische kaart : Club 3D Radeon R9 280 Royal king
Hardeschijf : Seagate Barracude 7200.14 - 2 TB
SSD : Crucial MX100 - 256 GB
Behuizing : Sharkoon T28 Blue edition
Optische Drive : Weet ik nog niet
Netwerk kaart/usb : ASUS USB-N10 EZ N Netwerkadapter
Processorkoeler : Cooler Master Hyper
Verder heb ik ook een toetsenboord, muis monitor en headset. Maar dat is nu niet belangrijk

Graag zou ik weten of er misschien iets mis is met de samenstelling of misschien wat beter kan,

Dit samen kost rond de 1400 euro.

Je kan beter een iets zwaardere voeding nemen voor de setup, aan de 450W ga je misschien net iets te kort hebben voor deze setup. Neem dus minimaal een 500W A-merk voeding. Verder ziet het er naar uit dat je opstelling goed in balans is :thumb:

Ik vind het een dure samenstelling voor 1400,- kan je beter krijgen

Dit heb je al voor 1170,- ---> 8.png moet alleen nog een netwerkkaart bij

en voor 1400,- kan je nog een intel i7 en een gtx 980 nemen

Laatst bewerkt:
Grantik7, tog bedankt voor de samenstelling maar ik hou het liever op deze, want ik hoef niet zo'n overpowerd haha,

Maar Corsair CX500M, 500 Watt voeding is deze voeding goed genoeg?

Dat begrijp ik niet helemaal je hebt voor hetzelfde geld (of minder) een veel betere pc

als voeding zou ik de seasonic M12II EVO 520W nemen

Hallo Grantik7, ik heb nog eens nagedacht misschien heb je wel gelijk dat ik dan een veel betere pc heb, maar Welke Intel i7 Kan ik dan het beste nemen om nog rond de 1500 euro te komen met de GTX 980 en welke GTX 980. Er zijn verschillende heb ik gezien

Samenstelling die ik nu heb :
Moederbord: MSI B85 - G43 Gaming
Processor: Intel Core I7 4770K
Behuizing: Sharkoon T28
Grafische kaart: MSI GTX 980 Gaming 4G
SSD: Crucial MX100 CT256MX100SSD1, 256 GB SSD
CPU Koeler: Cooler Master Hyper 103 (Puur omdat de blauwe led bij me kast past :P)
Werkgeheugen: Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit
Voeding: Seasonic M12II-520 EVO
Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.14, 2 TB harde schijf
Optische Drive : Weet ik nog niet (Koop wel een van 20 euro)
Netwerk kaart/usb : ASUS USB-N10 EZ N Netwerkadapter

Nu is dit samen 1400 euro (Precies : 1.413,34 euro) op Alternate.

Maar verder op me vraag. Is dit wel een goede samenstelling?

Laatst bewerkt:
Dat is zeer zeker een goede samenstelling! Maar ik denk dat je eerder een i7 4790 kan kopen (Hij zit misschien wat lagere snelheden, maar aangezien je een B85 MoBo heb kan je toch niet overclocken) link is hier. Dat scheelt toch weer 30 euro...

Ah, oke bedankt voor de informatie, ik was tog al niet van plan om te overclocken. Aangezien ik geen idee hoe het moet en wat eigelijk het nu er van is :p

Ik denk niet dat je wilt overclocken dus dan zou ik voor de GTX 980 van MSI gaan

Ik had het lijstje van de vorige keer nog ik zou dan zoiets doen ---> 8.png

Je kan beter een iets zwaardere voeding nemen voor de setup, aan de 450W ga je misschien net iets te kort hebben voor deze setup. Neem dus minimaal een 500W A-merk voeding. Verder ziet het er naar uit dat je opstelling goed in balans is :thumb:

Minimaal een 500W A-merk?? Maximaal is het dan eerder. 400W is zat

i7 en GTX980 is zonde van je geld, ga je toch niet nodig hebben

Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb nog wat extra gewacht en meer te verdienen dus kon ik wat betere PC dit is de samenstelling :

Behuizing : "Corsair Graphite 780T White"
Moederbord : "MSI Z97 GAMING 5, socket 1150 moederbord"
Processor : "Intel Core i7 4790K"
Videokaart : "MSI Geforce GTX 980 Gaming 4GB"
Harde schijf : "Seagate Barracude 7200.14, 2TB Harde schijf"
SSD : "Crucial MX100 CT256MX100SSD1, 256 GB SSD"
RAM geheugen : "Crucial 16 GB DDR3-1600 Kit, geheugen"
Voeding : "Corsair CX600M, 600 Watt"
Processor Koeler : "Corsair Hydro Series H100i"
Beeldscherm : "BenQ 24" Gaming Monitor (3 keer)"
Muis : "Razer Deathadder Chroma"
Toetsenboord : "Heb ik al"
Headset : "Heb ik al"

Ik vraag me af of ik aan zoveel watt genoeg heb, want me ouders vroegen hoe duur de stroom gebruik etc gaat kosten. En dat vraag ik me ook af. Kan je dat op een site berekenen ofzo?

Mvg Mitchell.

Als moederbord zou ik een Asus Z97-PRO GAMER kiezen i.p.v. MSI, prijsverschil is nihil maar Asus-borden zijn kwalitatief een stuk beter.
Een goed en stabiel systeem valt of staat onder meer met een goed moederbord.
Als voeding zou ik de Seasonic S12II-Bronze 520W nemen, deze levert zijn max. stroom op 1 enkele 12V rail...

Doe je ouwelui een chinees zonnepaneeltje kado voor weinig, ben je van de extra stroomkosten ook weer verlost :D:thumb:

Ja hoor, mag geen probleem zijn, die Seasonic heeft een 80% Bronze certificering, is kwalitatief een puike voeding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan