unieke nummers in een userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

rrelou

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2015
hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een opdracht voor mijn stage. Ik moet hier een database voor maken. Nu heb ik een userform gemaakt waardoor de gegevens eenvoudig ingevoerd kunnen worden. Elke keer als ze iets toevoegen moeten ze een uniek nummer bij voegen. Nu was mijn vraag hoe ik kan zorgen dat ze elk nummer maar een keer kunnen gebruiken? Als ze dit voor de tweede keer doen dat er dan een error komt?

Groeten,

RRelou

Als je een bestandje bijvoegt met een goede omschrijving waar het naar toe geschreven moet worden, kunnen de helpers je beter helpen.
Ik ben straks een tijdje afgesloten van het web daar ik deze morgen overstap naar een andere aanbieder. ;)

Excel nummert toch al automatisch voor je als je gegevens wegschrijft naar een werkblad (iedere regel kent maar 1 nummer).

Erg bedankt edmoor,
Dit is ongeveer wat ik zoek een nadeel van de codes en dat is dat ze alleen uit cijfers bestaan en dan kunnen ze weer vaker ingevoerd worden zie ik.

Ik begrijp even niet wat je bedoeld en in je voorbeeld gebruik je geen cijfers maar letters.

Laatst bewerkt:
ja, klopt maar het is nu al opgelost dus heel erg bedankt.

Ik heb de codes verandert zodat er ook letters in gezet moeten worden dan kunnen ze maar eenmalig worden ingevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan