Naam (of emailadres) na posten formulier weergeven als afzender

Status
Niet open voor verdere reacties.

benbottelier

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2015
Hallo, daar ben ik weer met een vraag.

Ik heb nu mijn formulier zoals ik hem wil hebben, echter. Als ik hem verstuur, krijg ik als afzender POSTMASTER@(nummers) te zien. Of hij laat zien (afzender onbekend). Ik wil graag dat hij het emailadres of de naam van de afzender uit het formulier haalt.

Dit is het formulier:
PHP:
<form enctype="multipart/form-data" method="post" action="formmail-h.php" accept-charset="UTF-8">

Naam: <input type="text" name="naam" size="40" value="" /><BR>
E-mailadres: <input type="text" name="email" size="40" value="" /><BR>
<input type="submit" value=" Verstuur aanvraag " />
</form>

Dan post hij de data in (formmail-h.php)
PHP:
<?php

$to      = "mijnemail@email.com";	 // De e-mail zal naar dit adres worden verstuurd
$subject = 'Mijn gegevens';			 // Het onderwerp van de e-mail
$url     = 'bedankt-h.htm';            // Na het versturen van het formulier wordt de
                                     // bezoeker naar deze URL doorgestuurd
$van = "From: $naam <$email>";		 // De afzender van de e-mail

foreach ($_POST as $key => $val)
{         
	$message .= "$key = $val\n"; 
}  

mail($to, $subject, $message, $van); 

header("Location: $url");  

?>

Kan het wat ik wil en zo ja, hoe? Of is het gewoon niet mogelijk?

Thanx in advance.

Natuurlijk kan dat :)

Dat je "postmaster@" krijgt is op zich wel vreemd aangezien je variabelen gebruikt. Je zult wel de namen van de formulier velden moeten weten zodat je die op kunt vragen.

Dan is het een kwestie van de juiste variabelen voor je "From: " gebruiken :)

Laatst bewerkt:
LOL. Wellicht was het handig geweest om te vermelden dat ik een NOOB ben op het gebied van PHP. Heb vandaag wel een formulier gemaakt, waar dit een korte variant van is. Origineel heeft validatie op de velden middels Java. Dat werkt allemaal, alleen krijg ik mijn verzoek niet voor elkaar.

Je hebt het over de juiste variabelen. Dat zijn in dit geval toch gewoon $naam en $email? Ik ben ruim 2 uur bezig geweest met google en een stuk of 12 varianten, maar ik krijg het niet voor elkaar. Vandaar dat ik het hier maar gepost heb. Denk dat ik te weinig PHP kennis hem om dit zelf te fixen.

Kun je me wellicht iets meer de juiste kant op sturen? ;-)

Thanx voor zover...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie inderdaad $naam en $email staan, maar waar die vandaan komen en wat hun waarde is weet ik niet. Als dit alle code van formmail-h.php is dan mist er nog iets aan :D

De formuliervelden vanuit het HTML-document zullen na het versturen van het formulier hier als $_POST-variabele beschikbaar zijn (Die gebruik je ook voor je foreach).

Elke waarde kun je opvragen door de naam van het veld uit je HTML, te gebruiken als key van de $_POST-array. Stel je hebt dit in je HTML staan:
HTML:
<input type="text" name="helpmij" />
Dan kun je op de "verwerkpagina" (Die je via je de action van de <form>-tag opgeeft) op deze manier opvragen:
PHP:
echo $_POST['helpmij'];

Hetzelfde geldt dus voor jouw afzender, als die velden via het formulier binnenkomen dan moet je ook die variabelen bij $van gebruiken.

Top. Hier kan ik wel even verder mee. Thanx.

Laatst bewerkt door een moderator:
<KNIP> Hetzelfde geldt dus voor jouw afzender, als die velden via het formulier binnenkomen dan moet je ook die variabelen bij $van gebruiken.

Ben er mee verder gegaan. Bleek al die tijd enorm dicht bij de oplossing te zijn, maar jij hebt met het laatste zetje de goede kant op gegeven. Het werkt nu.

Nogmaals thanx.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan