som berekening in rapport

• Onderwerp starter Onderwerp starter cbul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cbul

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Via een formulier vul ik een bestelbon in met verschillende artikels. Op basis van de bestelbon maak ik een factuur. Hierin komen al mijn artikels BTW inclusief en BTW exclusief. Dit komt in de detail-weergave van mijn rapport.
Het totaal van al mijn artikels Exclusief BTW kan ik dan uitrekenen via =Som([Eenheidsprijs_ZonderBTW]*[aantalArtikels]) in mijn paginavoettekst en dit werkt correct.
Maar de som van mijn eenheidsprijs met BTW lukt niet, ik krijg telkens een extra venster waarin ik een getal moet ingeven - precies of hij vindt het veld niet waar hij moet rekenen.
Enig idee wat ik verkeerd doe?

bedankt .....

Heb je een voorbeeld database? Voor zo'n probleem denk ik dat iemand echt even de code moet zien want er zal ergens een foutje in zitten.

En waar heb je die formule staan? En hoe luidt die formule? En welke velden gebruik je? Ik raad je aan om alle berekeningen (dus ook [Eenheidsprijs_ZonderBTW]*[aantalArtikels]) in je query te maken. Die berekende velden heb je toch nodig in je rapport. En in de voettekst van je rapport hoef je de betreffende velden dan alleen maar op te tellen met =SOM.

Heb de berekeningen nu in mijn query zelf gemaakt en nu werkt het wel. Ik veronderstel dat ik ze niet kan berekenen in mijn formulier omdat er verschillende BTW-waardes zijn (6% en 21%)
Bedankt, tot volgende keer ....

Ik veronderstel dat ik ze niet kan berekenen in mijn formulier omdat er verschillende BTW-waardes zijn (6% en 21%)
Dat is niet de reden. In rapporten kun je best een formule maken in een voettekst (zoals SOM) maar je kunt de velden waar die formules in staan niet hergebruiken in andere tekstvakken. En dat deed je. Vandaar mijn tip om alle berekeningen zoveel mogelijk in de query te maken, want dan haal je er een berekeningsstap tussenuit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan