is dit normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

justnielzzz

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2013
Hallo leden,
Ik heb sinds kort Dragon Age: Inquisition aangeschaft, en het viel mij op dat mijn PC erg veel lawaai begon te maken en de lucht die er uit kwam ook wel erg warm was.
Na het kijken in de driver (AMD Catalyst Control Center), zag ik dat de video kaart (zie foto voor specs) wel 90 graden Celcius werd, en dat deze normaal wel rond de 50 graden was.
zijn dit normale temperaturen? of moet ik eens gaan kijken voor een nieuwe cooler?

speccy

bedankt voor de hulp :)

Op zich kan een videokaart wel 90 graden hebben, maar ik zou het aan de hoge kant vinden. Het liefst wil je de videokaart onder de 80 graden hebben. (de reden van het harde lawaai zal ook gerelateerd zijn aan de hoge temperatuur, dan gaan de ventilatoren harder draaien om de warmte af te voeren).

Kijk eens of dat je pc stofvrij is vanbinnen ;)

Op zich kan een videokaart wel 90 graden hebben, maar ik zou het aan de hoge kant vinden. Het liefst wil je de videokaart onder de 80 graden hebben. (de reden van het harde lawaai zal ook gerelateerd zijn aan de hoge temperatuur, dan gaan de ventilatoren harder draaien om de warmte af te voeren).

Kijk eens of dat je pc stofvrij is vanbinnen ;)

Ik heb hem even opengemaakt en ik zie vrijwel geen stof zitten, vanaf beide kanten.
Ik vond het dus ook al wat aan de hoge kant, vandaar deze post.

Wat voor toepassingen doe je op PC?

Ik gebruik hem om te gamen, maar ook voor fotoshop en films kijken.

Hoe is de airflow ingericht in je pc? Kan je anders even een fotootje van de binnenkant van de pc hier delen?

hier een foto, ik hoop dat het duidelijk genoeg is, vanaf de andere kant zit de videokaart ervoor maar die wil ik ook best maken als dat nodig is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah, een mITX kastje. Hoe is de linker fan gericht? Als outtake (zuigt lucht aan van rechts naar links)? Kan de videokaart verse lucht aanzuigen aan de zijkant waar hij zit?

jep, ik heb een panty over die gaatjes heen gedaan om stof te filteren, vorige keer dat ik hem open maakte was tie erg vies en dat is nu dus verholpen. Hij heeft dus verse, schone lucht.

meer foto's

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan