• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

procenten berekenen en filteren van getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Horizonn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2015
hoi allemaal, ik bedank iedereen op voorhand die de moeite wil nemen om mij, en ik ben helaas niet bijzonder onderlegd in excel, te helpen

mijn vraag is: ik heb 3 kolommen: A: bedragen van boven en onder de € 100,- kolom B: t.b.v de korting, is 10% kolom C: eindbedragen, inclusief, indien van toepassing, aftrek korting

* in kolom B komt de korting van 10% mits dat het bedrag hoger in kolom A hoger is dan € 100,- (p.s. ik heb begrepen dat in ieder geval de formule ALS er in mag, maar dan ook nog de korting!!
* in kolom C komt het totaal bedrag, dus soms met korting en soms ook niet.

p.s. graag een gedetailleerd mogelijk antwoord, dus welke formule, of meerdere en dan liefst nog met voorbeeld.

Alvast dank, en met groet Horizon

Als het met een ALS() formule mag kan je deze proberen

PHP:
=ALS(A2>100;A2-A2*B2;A2)

procenten bereken en filteren van getallen

dank, maar de formule werkt niet, wat ik niet begrijp = je begint met ALS en dan vraagt hij, logische tekst: ik klik dan in de eerste cel van kolom a en wat moet ik dan doen, ik begrijp niet de waarde van waar en niet waar, ik gewoon filteren zonder waar of niet waar, wat ik wil de getallen in kolom A die groter zijn dan 100 euro filteren en als ze hoger zijn dan 100 euro, dan moet daar 10% van berekend worden en in kolom B vermeld,

kortom: ik begrijp niet wat ik moet doen,

procenten bereken en filteren van getallen

dank voor reactie, als je daar zelf is mee begint,

Ik heb in ieder geval een poging gedaan om het duidelijk te omschrijven, ik begrijp in uw geval! dat het niet gelukt is, misschien kunt u aangeven wat u niet begrijpt, want op deze wijze hebben we er 2 die het niet begrijpen en we willen toch naar 0 niet begrijpers!

p.s. misschien dat iemand een site of andere mogelijkheden weet waar ik gemakkelijk mijn vragen beantwoord kan krijgen, ik vindt het niet eenvoudig, sorry!!

Kan je even het voorbeeldje plaatsen waarin je dit geprobeerd hebt?

Dit lijkt wel op een schoolopdracht en mogen we geen totaal oplossing geven.
Als ik het goed begrijp moet in kolom B 10% komen te staan als het bedrag in A > is dan 100
en moet in kolom C de berekening gemaakt worden.
Hierbij wel een ruwe schets van de formule voor kolom B =als A?>100;10;0
cel eigenschappen voor kolom B even op % plaatsen.
voor kolom C =a+a*b

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan