computer gaat vanzelf uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

adavandijk

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2012
Hallo

Sinds vanavond schakelt mijn comp. vanzelf na ongeveer 5 min. uit. Wie weet hier een oplossing voor.
Heb hem nu gereset naar laatste update. Mcafee laten draaien maar die vind niets. Nu blijft hij al een tijdje aan dus misschien opgelost. Zo niet wat kan ik dan nog meer doen.

Maak eens een screenshot van Speccy. Dan hebben we direct de specificaties van de pc en de temperaturen (welke in dit geval waarschijnlijk de boosdoener zijn). Download Speccy hier: klikkerdeklik!

Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Pentium P6000 @ 1.87GHz 76 °C
Arrandale 32nm Technologie
RAM
4.00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 532MHz (7-7-7-20)
Moederbord
Dell Inc. 0XRYW2 (CPU 1) 77 °C
Grafisch
Algemeen PnP-beeldscherm (1366x768@60Hz)
Intel HD Graphics (Dell)
Opslag
465GB TOSHIBA MK5065GSX (SATA) 51 °C
Optische schijven
MAT****A DVD+-RW UJ890
Geluid
IDT High Definition Audio CODEC

Die temp van je cpu, is dat in rust stand?
Zoals eerder aangegeven lijkt het idd op een koelprobleem.

Die temp van je cpu, is dat in rust stand?
Zoals eerder aangegeven lijkt het idd op een koelprobleem.

Had hem net aangezet maar heeft de hele dag standby gestaan. Gaat eigelijk bijna nooit helemaal uit. Maar na de reset is hij niet meer uitgegaan dus denk dat er een update niet goed gegaan was. Bedankt voor de hulp, Zet hem nu maar helemaal uit, kan hij afkoelen hihi. Wat is een normale temp. voor een laptop? Dan kan ik daar eens op letten.

Hallo

" Wat is een normale temp. voor een laptop?"

Het gaat hier blijkbaar om een laptop ...

De meeste heatpiperadiatoren beginnen slechts korrekt te werken vanaf +/- 50 a 55°C de T° zal dus lager , of hier rond moeten zijn ...

Met dit --> "Intel Pentium P6000 @ 1.87GHz 76 °C" en ... "465GB TOSHIBA MK5065GSX (SATA) 51 °C"

Kun je slecht 1 conclusie trekken ... deze laptop krijgt overduidelijk onvoldoende koeling.

Meest voorkomende oorzaak --> door stof verstopte heatpiperadiator.

Laat dit zeker niet te lang aanslepen , de harddisk zit bijna aan zijn kritieke werktemperatuur , uiteraard is de c.p.u. te warm , zo goed als zeker ook de g.p.u./motherboardchipset , met een meer dan realistische mogelijkheid , dat deze uiteindelijk door oververhitting van het motherboard kan loskomen.

Of de thermisch geleidende pasta (c.p.u.) , en de thermalpad (g.p.u.) ook dient te worden vervangen is een ? , en zul je slechts kunnen controleren na zuiver/stofvrij maken.

Hoe je dit snel/eenvoudig kunt doen , heb ik reeds talrijke malen op deze site vermeld, en is snel terug te vinden.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan